2015AziëMaleisiëMaleisië (10/08/2015-27/08/2015)Reisverslagen

Maleisië, de Gunung Brinchang excursie in de Cameron Highlands (Dag 6)

Gisteren vertelden we in onze vorige blog al dat we met de huurauto naar de Cameron Highlands in het hart van Maleisië zijn gegaan. Vandaag hebben we daar de zogenaamde Gunung Brinchang excursie gedaan. Wat daar allemaal bij kwam kijken vertellen we je in dit reisverslag!

Zaterdag 15 augustus 2015 (Dag 6)

Zoals we gisteren al verklapt hadden zijn we vandaag een excursie gaan doen vanuit het hotel. We hadden gekozen voor de Gunung Brinchang Tour die ons naar het hoogste punt van Maleisië zou brengen, door het Mossy Forest en ook naar de BOH theeplantages en het BOH Tea Cente. Om 9:00 kwam de 4×4 ons ophalen bij het Strawberry Park Resort en bracht ons naar het eerste uitkijkpunt.

Theeplantages

Vanuit hier hadden we een mooi uitzicht over de theeplantages:

Daarna reden we verder naar de top om vanaf het hoogste punt van Maleisië enkele mooie foto’s te kunnen maken. Gelukkig troffen we vandaag goed weer waardoor het uitzicht goed was en we ver konden kijken. Bij pech was het zo bewolkt geweest dat we weinig hadden kunnen zien. Hierna werd de weg naar beneden weer ingezet om langs de kant van de (erg smalle) weg te stoppen en een stukje Mossy Forest in te gaan.

Mossy Forest

Mossy Forest is bos dat door het klimaat van boven tot onder is voorzien van mos. Ook waren in dit kleine stukje veel mooie bloemen en planten te zien. Hierna vervolgde we onze weg naar het BOH Tea Centre, maar niet voordat de gids onverwachts besloot te stoppen bij een aardbeienkwekerij. Volgens ons waren dit goede bekenden van hem want tegen betaling konden we daar zelf aardbeien plukken en meenemen. Aangezien dit in Wouwse Plantage of Moerstraten ook kan hebben we hiervoor bedankt.

BOH Tea Centre

Daarna kwamen we toch echt aan bij het BOH Tea Centre. Hier namen we een kijkje in de theefabriek van BOH en was er de mogelijkheid om thee te proeven en te kopen. Allemaal met een mooi uitzicht over de theeplantages. BOH is de grootste producent van zwarte thee in Maleisië en het bekendste theemerk.  Omdat het zaterdag is was het erg druk, maar zeker de moeite waard.

Als afsluiter reed de chauffeur ook nog maar eens langs een zogenaamde vlindertuin die we ook vriendelijk hebben overgeslagen. We hadden sterk het gevoel hier niets gemist te hebben. Ook vandaag hebben we de dag weer afgesloten met een frisse duik en lekker eten. Na ons verblijf in de Cameron Highlands vertrekken we morgenvroeg met de auto naar Penang, onze voglende bestemming in Maleisië.

Daar zullen we 2 dagen in Georgetown verblijven, voordat we naar Borneo vliegen. Morgen dus weer een nieuwe blog vanuit Penang !

0 gedachten over “Maleisië, de Gunung Brinchang excursie in de Cameron Highlands (Dag 6)

• Jonge jonge wat een prachtige dag weer. Een geweldige reis lijkt me. Kijk er iedere dag naar uit om te kijken wat jullie weer te vertellen hebben.
    Heel gaaf!!!!
    Gr Joleen

• Harstikke mooi allemaal! Geniet er van. Als je nog een foto van die 21 jarige schone kan regelen ben ik helemaal happy.