2016Costa RicaNoord-AmerikaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Costa Rica, de kust van Santa Teresa bij Tambor (Dag 16)

Na een flinke autorit zijn we gisteren met de auto aangekomen in Tambor. Vandaag hebben we de stranden rondom Tambor op dit schiereiland van Costa Rica ontdekt. In deze blog vertellen we je wat we allemaal hebben gezien vandaag!

Dinsdag 16 augustus 2016 (Dag 16)

Vandaag stond er een rustig dagje gepland langs de kust van dit schiereiland van Costa Rica. Na het ontbijtbuffet zijn we dan ook rustig met de auto naar Playa Santa Teresa gereden. Wederom via kronkelwegen en zandpaden kwamen we aan bij deze populaire surfplek.

Santa Teresa

Santa Teresa is maar een klein plaatsje langs de kust, maar enorm populair onder surfers. Het wemelde er dan ook van de surfers, surfscholen, verhuur van surfplanken en restaurantjes en hostels. Aangekomen bij het strand hebben we ons vakkundig achter de bosjes omgekleed en hebben we een duik genomen in het water. Het was erg lekker om de hoge golven in te springen en vervolgens op een afstandje de surfers bezig te zien.

Montezuma

Hierna zijn we terug gereden en een afslag gemaakt naar Montezuma. Dit is een klein gezellig plaatsje wat voornamelijk populair is onder backpackers. Ook dit was maar een klein dorpje, maar wel voorzien van vele winkeltjes en restaurantjes. We hebben hier nog broodjes gegeten en souveniertjes gescoord voordat we weer teruggingen naar het hotel.

Tango Mar Beach Resort

Aangekomen bij het hotel hebben we op het terrein van het hotel nog een afslag gemaakt naar de waterval. We hadden het geluk dat er bij het hotel een waterval zit die direct op zee uitkomt. Dit is een zeldzaamheid want wereldwijd zijn hier maar ongeveer 20 exemplaren van. Na een kleine wandeling kwamen we bij de waterval uit, die we helaas enkel van boven konden zien door zijn locatie maar wel erg de moeite waard was.

Hierna zijn we het zwembad ingedoken van het Tambor Tropical Beach Resort en genoten van een cocktail. Na eventjes luieren besloten we om ook nog het viewing point te bezoeken en daarmee onze volledige lijst af te weken. Na een kwartiertje lopen waren we er, en nadat ik teruggelopen was om de sleutel van het poortje te halen konden we ook daadwerkelijk gaan kijken. Dit punt bood een prachtig uitzicht over het strand en de zee, en was de wandeling zeker waard.

Na een laatste cocktail en een frisse duik in het zwembad zijn we na het avondeten weer de hotelkamer ingedoken. Morgen rijden we vanuit Tambor naar Alajuela, onze laatste bestemming in Costa Rica. We zullen weer op tijd moeten vertrekken aangezien we weer de veerboot moeten nemen en graag op tijd in Alajuela willen aankomen, waar we de laatste 2 nachten zullen doorbrengen.

0 gedachten over “Costa Rica, de kust van Santa Teresa bij Tambor (Dag 16)

• ha Judith en erik wat een prachtige natuur daar geniet van jullie verslag hoor ik reis gewoon met jullie mee. gr ada