2016Noord-AmerikaPanamaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Panama, op indianenbezoek in Las Lajas (Dag 7)

We zijn inmiddels al een week onderweg in Panama en in de vorige blog kon je al lezen hoe we inmiddels in Las Lajas terecht zijn gekomen. Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan de Guaymi stam. In dit verslag lees je hoe dit gegaan is.

Zondag 7 augustus 2016 (Dag 7)

Nadat we vanochtend rustig op gang zijn gekomen zijn we na het ontbijt naar een indianenstam geweest. Samen met Lize (de manager van het hotel) en haar man Gama zijn we een bezoek gaan brengen aan de Guaymi stam. Dit was op ongeveer 20 minuten rijden van het hotel. Deze stam leeft echt nog volgens ouderwetse tradities en op afstand van de moderne wereld.

De wandeling er naartoe bracht ons over mooie paden, en langs een riviertje bij de verschillende huisjes. We werden er vriendelijk ontvangen en dankzij Lize en Gama zijn we veel te weten gekomen over de leefgewoontes van deze stam. Ook kon Gama ons veel planten en bomen laten zien die de stam gebruikt voor hun eten.

Het was fijn om te zien dat deze indianenstam in de buurt van Las Lajas in Panama geen toeristische val is. Aangezien er hier niet regelmatig bezoekers komen en voeren de mensen geen show uit. Hierna zijn we onze wandeling gaan vervolgen richting de waterval die zich ook in dit gebied bevindt. We hebben hier nog even heerlijk kunnen zwemmen en ontspannen in het frisse water. Elize attendeerde ons er trouwens op dat 3 Op Reis ook bij dezelfde stam op bezoek is geweest, destijds nog met Daphne Bunskoek.

Hierna hebben we wandeling hervat om vervolgens weer bij de auto aan te komen. Het was een mooie wandeling en dankzij onze gidsen hebben we een erg leuke ochtend gehad. Weer aangekomen bij het hotel zijn we na de lunch weer lekker gaan ontspannen. Helaas konden we door de tropische buien niet altijd buiten in de zon zitten. We waren al lang blij dat we deze buien vanochtend niet hebben gehad!

Morgen zit ons verblijf in Panama erop en vertrekken we richting Costa Rica. We zullen na het ontbijt opgehaald worden en naar de grens gebracht worden. Daar zullen we aan de andere kant van de grens naar Golfito gebracht worden. Tenslotte nemen we de boot naar Puerto Jimenez waar onze volgende overnachting zal zijn.

0 gedachten over “Panama, op indianenbezoek in Las Lajas (Dag 7)

• ha erik en Judith ben ook net terug van mijn vakantie ook ik heb genoten dus nu vlug jullie verslagen gelezen geweldig weer jullie beleven weer heel wat avontuur[ toch oppassen voor de oplichters] geniet van het mooie in Costa rica gr ada