2016Noord-AmerikaPanamaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Panama, een dagje sightseeing in Panama City (Dag 2)

Gisteren hebben we je in ons reisverslag verteld over over onze eerste dag in Panama. Vandaag wilden we Panama City verder gaan ontdekken, en dat kan je natuurlijk beste doen door er een echt dagje sightseeing van te maken. In dit reisverslag lees je dan ook alles over onze tweede dag in Panama City.

Dinsdag 2 augustus 2016 (Dag 2)

Na een goede nacht slapen in ons enorme bed waren we door het tijdsverschil al wel vroeg wakker.  Daarom zaten we al voor 7:30 aan het ontbijt. Net als de rest van het hotel was het ontbijt enorm. Er was dus veel keus om de dag met een goed gevulde maag te beginnen. Na wat research op internet besloten we om de “Hop on-hop off” bus te nemen die ons langs alle bezienswaardigheden zou brengen in 1 dag. Het startpunt zat tegenover ons hotel. We besloten dus om rond 9:00 in de bus te stappen.

Panama Kanaal

De eerste stop bracht ons bij het Panama Kanaal, dat ook wel het 8e wereldwonder wordt genoemd. Bij de Mirafloressluizen is een bezoekerscentrum gebouwd om de sluizen te bezichtigen. Dit bezoekerscentrum bevat een museum, 3D film, giftshop en eetgelegenheden. Helaas hebben we geen schepen door de sluizen zien gaan, maar we hebben wel een goed beeld gekregen over dit indrukwekkende bouwproject .

Amador Causeway

Hierna zijn we middels de Amador Causeway naar Flamenco Island gegaan voor een lekkere koele versnapering, en een mooi zicht op Panama City

Casca Viejo

Vervolgens zijn we de bus weer ingestapt en na lekker uitgewaaid te zijn bij Casca Viejo aanbeland. Dit is de oude stad van Panama wat op de (enorme) werelderfgoedlijst staat van UNESCO. Dit gedeelte bestaat uit veel oude panden, waarvan er momenteel veel gerestaureerd worden. We hebben een wandeling door dit gedeelte gemaakt en erg veel mooie gebouwen gezien. Dit leende zich natuurlijk goed voor een aantal foto’s !

We sloten ons bezoek af met typisch Panamees eten: “Ceviche”. Dit bleek rauwe vis in gekruide citroensaus te zijn en viel ons beiden wat tegen. Gelukkig zaten we goed vol en zijn we terug in het hotel nog even lekker gaan zwemmen. Dat konden we wel gebruiken na een hele dag sightseeing in Panama City. Daar kon ik direct mijn nieuwe action cam eens testen voor het vervolg van de reis!

​[wpvideo gp0d5m8t]

Judith was helaas niet helemaal lekker vanavond dus hebben we op de kamer gegeten. Morgenochtend moeten we vroeg uit de veren want om 7:15 vertrekt de trein naar Colon. ​​​ We rijden dan met de Panama Railway Company in 1 uur van de westkust naar de oostkust waar we opgewacht worden om naar Portobelo te rijden, de volgende bestemming tijdens onze reis!