2014Noord-AmerikaReisverslagenU.S.A.West U.S.A. - (13/07/2014-04/08/2014)

Verenigde Staten, een terugblik op onze reis (Dag 21 & 22)

Zoals we in onze vorige blog al vertelden hebben we nog een dag in Santa Rosa doorgebracht voordat we terugvliegen naar Nederland. Op dit moment zitten we op San Francisco Airport te wachten op onze vlucht naar Amsterdam. Vanochtend zijn we na een ontbijt met de auto in 1 1/2 uur hierheen gereden, over de Golden Gate Bridge. Erg bijzonder om na 3 weken de reis af te sluiten waar we hem ook begonnen zijn. In deze reisblog nemen we je nog een laatste keer mee in een uitgebreide terugblik op onze reis door de Verenigde Staten!

Zaterdag 2 Augustus 2014 (Dag 21) / Zondag 3 Augustus 2014 (Dag 22)

De weken zijn voorbij gevolgen en we hadden gerust nog enkele weken kunnen blijven, maar helaas moeten we weer naar huis. Als we zo terugkijken op de afgelopen weken hebben we prachtige dingen gezien, leuke mensen ontmoet, en mooie dingen meegemaakt.

Er zijn wel een aantal punten die ons sterk zijn bijgebleven:

Dieren

We hebben echt heel veel prachtige dieren gezien de afgelopen weken waarvoor je in Nederland toch echt voor naar een dierentuin zou moeten gaan. Zeeleeuwen, walvissen, zeeolifanten, herten, eekhoorntjes, wasberen, vleermuizen, hagedissen, verschillende vogels en zelfs een beer !

Landschappen

We hebben door allerlei verschillende landschappen gereden. We begonnen langs de kust, via de woestijn, bossen, weides, steden en dorpen. Het was dus erg afwisselend !

Mensen

De Amerikanen blijven erg vriendelijk. We hebben zeer regelmatig aanspraak gehad met allerlei mensen wat leidde tot een gezellig gesprek. Ze waren vaak erg onder de indruk dat wij zo ver gereisd hadden om hier te komen, en zijn ook erg complimenteus.

Hotels

Ondanks dat niet alle hotels badjassen hadden voldeden ze allemaal aan onze wensen. Met warme zwembaden op koudere plaatsen, en koude baden op warme plaatsen was dit altijd een aangenaam onderdeel van het hotel. Ondanks een iets minder vriendelijke medewerker in een enkel hotel hebben we geen enkele reden gehad om Alberto Stegeman in te schakelen !

Bezienswaardigheden

We hebben zoveel gezien en gedaan dat we moeilijk kunnen kiezen wat nu het mooiste was. Fietsen in San Francisco, Alcatraz, de Pacific Coast Highway 1, Hollywood Tour, Warner Brothers VIP Tour, Venice Beach, Apache Trail, Desert Museum, Pink Jeep Tour, Grand Canyon, Helikoptervlucht, Death Valley, Mammoth Lakes, Yosemite..het was allemaal de moeite waard en nu vergeet ik waarschijnlijk nog veel dingen !

Cijfers
  • We hebben in totaal 4783 kilometer gereden
  • In 19 dagen hebben we 14 hotels aangedaan
  • We hebben tientallen flesjes water en cola weggedronken
  • We hebben ongeveer 4 kilo meer aan bagage mee teruggenomen dan heen (heel gek !?)
  • We hebben maar 1 keer de was hoeven te doen !
  • Al met al was het een droomreis waar we enorm van hebben genoten…
Maandag 4 augustus 2014 (Dag 23)

Met deze terugblik sluiten we het reisverslag van onze reis door het zuidwesten van de Verenigde Staten af. Straks wacht de terugvlucht van ongeveer 10 uur. We zullen dus tijd genoeg hebben om te dromen van een volgende reis…