2018PeruReisverslagenZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Peru, de Ballestaseilanden in Paracas en Huacachina (Dag 5/6)

Zoals je in onze vorige blog hebt kunnen lezen zijn we na de hoofdstad Lima verder Peru ingetrokken en in Paracas aangekomen. Hier hebben we onder andere een bezoek gebracht aan de Ballestaseilanden, voordat we verder zijn gereisd naar Huacachina. In deze blog lees je dan ook een uitgebreid verslag van onze dagen in Paracas.

Zondag 15 juli 2018 (Dag 5)

Onze 2e dag in Paracas zijn we begonnen met een bezoek aan de Ballestaseilanden. Na een goed ontbijt in ons hotel Residencial Los Frayles moesten we om 8:00 klaar staan om op de boot te stappen naar deze eilandengroep. De Ballestaseilanden liggen voor de kust van Paracas en bevatten een aantal rotseilandjes die vol met vogels zitten, ook zijn hier regelmatig pinguïns en zeeleeuwen te vinden. Deze vogels zorgen overigens voor een enorme hoeveelheid poep op deze rotsen voor de kust van Paracas die als mest gebruikt wordt in Peru. Om deze reden is er in het verleden een flinke oorlog geweest om deze eilanden.

Aangezien het behoorlijk fris was zaten we goed aangekleed in de boot die ons in 30 minuten naar de eilandengroep bracht. Daar hebben we ongeveer 1 uur rondgevaren. We spotten al vrij snel de eerste pinguïns en hebben veel verschillende vogels gezien. Wat later hebben we ook enkele zeeleeuwen gezien, waarvan er 1 bezig was om een vogel te verslinden. De trip was de moeite waard, met indrukwekkend veel vogels.

Bij terugkomst in Paracas zijn we direct het eerste restaurantje ingedoken om de WK-finale te gaan kijken. Later die dag hebben we ons verblijf in Paracas afgesloten met een Pisco Sour en een lekkere maaltijd.

Maandag 16 juli 2018 (Dag 6)

De volgende ochtend konden we rustig beginnen, want de bus zou er pas om 10:45 zijn. De bus bracht ons eerst naar het nationaal park Paracas alvorens door te rijden naar de volgende bestemming in Peru; Huacachina.

Het bezoek aan dit nationaal park is allemaal onderdeel van onze PeruHop tickets en was zeer de moeite waard. De 3 stops hadden prachtige uitzichten, een mooie gelegenheid dus om wat fraaie plaatjes te schieten.

Na ongeveer 1 uur rijden kwamen we vervolgens aan in Huacachina. Huacachina is een oasedorpje, gelegen rond een natuurlijk meer in de woestijn van Peru, met enorme zandduinen.

Nadat we ingecheckt hadden in het Carola Lodge, en een rondje door het dorp hadden gelopen besloten we een van de zandduinen te gaan beklimmen. Dit viel nog niet mee, want bij iedere stap zakte je weg in het zand. Na enkele korte stops vol met zuchten en slokken water kwamen we boven. Gelukkig was het niet voor niks en hadden we een prachtig uitzicht over het dorpje.

Voor het avondeten hadden we ons ingeschreven bij het hotel voor de BBQ. Hier zouden meer reisgenoten van PeruHop komen, en om 20:00 schoof iedereen dan ook aan tafel. Voor €10 per persoon kregen we vlees, een broodje, salades en 1 uur lang onbeperkt cocktails. Dit zorgde ervoor dat we snel contact maakten met verschillende mensen uit allerlei landen.

Voor we het wisten stonden we samen met deze mensen tot middernacht te dansen en drinken in een vergane “discotheek”. Deze was enkel gescheiden van onze kamer middels het zwembad, dus met oordoppen in vielen we later in onze kamer in slaap.

Vanochtend hebben ontbeten en nu liggen we aan het zwembad. Vanmiddag gaan we met een buggy de zandduinen in en dan gaan we morgen weer door naar Nazca. Maar dat lees je wel weer in de volgende blog ?.

0 gedachten over “Peru, de Ballestaseilanden in Paracas en Huacachina (Dag 5/6)

• Ha Erik en Judith wat geweldig om jullie verslag te lezen en wat een indrukwekkende foto s geniet ervan en veel fietsplezier gr ada