2015AziëMaleisiëMaleisië (10/08/2015-27/08/2015)Reisverslagen

Maleisië, het eerste deel van onze roadtrip naar de Cameron Highlands (Dag 5)

In onze vorige blog vertelden we al hoe we onze huurauto zouden ontvangen in Kuala Lumpur. Vandaag was het zover en konden we eindelijk de weg op. De rit zou ons naar het hart van Maleisië brengen waar we een aantal nachten in de Cameron Highlands zouden verblijven. In dit reisverslag lees je precies hoe dit allemaal is gegaan!

Vrijdag 14 augustus 2015 (Dag 5)

Vanochtend stonden we om 8:30 klaar in de lobby van het Swiss-Garden Hotel Bukit Bintang Kuala Lumpur want de auto zou afgeleverd worden. Mooi op tijd zagen we een medewerker van Hertz ons zoeken en naar onze prachtige Nissan brengen. Eenmaal aan de goede kant ingestapt reden we aan de linkerkant van de weg Kuala Lumpur uit. Zowel het linksrijden als rechtszitten went erg snel, zeker als er meer auto’s op de weg rijden.

Cameron Highlands

Een trip van ongeveer 215 kilometer zou ons in de loop van de middag bij de Cameron Highlands brengen. De Cameron Highlands is een hoogvlakte in Maleisië, zo’n 150 kilometer ten noorden van Kuala Lumpur. De regio ligt 1500 meter boven zeeniveau en is daarmee het hoogste gebied van het Maleisische vasteland. De temperaturen liggen tussen de 10° en 25° graden Celsius. De Cameron Highlands vormen een district in de Maleisische deelstaat Pahang. Het district telt 2805 inwoners op een oppervlakte van 712 km². De hoogvlakten zijn genoemd naar William Cameron, die het plateau ontdekte tijdens een expeditie in 1885. Toen de hoogvlaktes ontdekt werden zijn ze veel gebruikt voor theeplantages, aldus Wikipedia.

Na een lange tijd over de snelweg hebben gereden kwamen we uiteindelijk via verschillende plaatsjes in de Cameron Highlands terecht:

Lata Iskander waterval

De eerste bezienswaardigheid onderweg was de Lata Iskander waterval. We konden nog mooi een plekje vinden om deze mooie waterval te aanschouwen. Zoals bijna overal hier zijn er dan in de directe omgeving talloze eetkraampjes te vinden met veelal bananen, kokosnoten en het beruchte stinkfruit durian.

Lakehouse Hotel Ringlet

Bijna bij het hotel aangekomen zijn we gestopt bij het Lakehouse Hotel in Ringlet, waar we op aanraden van Harrie (waar we deze reis hebben geboekt) een lekkere High Tea hebben genomen.

Eenmaal aangekomen bij het Strawberry Park Resort hebben we niks te klagen. We hebben een prachtige ruime kamer met schitterend uitzicht, dit hotel bevalt ons wel. Bij de receptie hebben we direct een excursie voor morgen geboekt waarmee we onder andere een deel “Mossy Forrest” zullen gaan bezoeken, een uitkijkpunt en een theeplantage.

Chinese markt Brinchang

Na aanraden bij het hotel zijn we aan het eind van de middag naar Brinchang geweest voor een bezoek aan de Chinese Markt. Na wat rondkijken wisten we deze toch te vinden en keken we onze onze ogen weer uit van wat hier allemaal te verkrijgen was. Het grootste gedeelte bestond uit Aardbeien, waar deze regio dan ook om bekend staat:

Uiteraard besloten we zelf ook nog om wat lekkers te proberen en dus namen we gedroogd fruit, aardbeien en een warme “koek” gevuld met nootjes, suiker en maïs mee..nou ja..die koek was zo op. Iets lekkers als dit op de markt kostte ons maar €0,10

Als afsluiter zijn we doorgereden naar Tanah Rata om ons avondeten te nuttigen. Vandaag dus weer veel gezien en gedaan, maar toch een ontspannen dag gehad. Morgen op excursie door de Cameron Highlands!

0 gedachten over “Maleisië, het eerste deel van onze roadtrip naar de Cameron Highlands (Dag 5)

• Lisette Verdonck

Leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie maken een prachtige reis.