2015AziëMaleisiëMaleisië (10/08/2015-27/08/2015)Reisverslagen

Maleisië, we zijn in Kuching op Borneo! (Dag 9)

Het was een erg korte nacht toen de wekker om 4:00 uur ging. Om 5:00 uur zouden we namelijk opgehaald worden om naar het vliegveld van Penang gebracht te worden, waar we om 7:05 zouden vertrekken naar Kuching op het Maleisische gedeelte van Borneo, Sarawak. In deze reisblog vertellen we je dus alles over onze eerste dag in Kuching op het eiland Borneo tijdens onze reis door Maleisië!

Dinsdag 18 augustus 2015 (Dag 9)

Nadat we de ontbijtbox op hadden van het Bayview Hotel Georgetown Penang waren we al op het vliegveld waar we ongeveer 15 minuten eerder vertrokken dan gepland. Mede daardoor kwamen we al rond 8:45 aan in Kuching, waar we werden opgewacht door een chauffeur die ons naar het Hilton Kuching Hotel zou brengen. Daar wachtte ons na even wachten op de kamer een aangename verrassing want we werden naar een prachtige suite gebracht. De kamer is werkelijk enorm en bestaat uit een soort woonkamer, slaapkamer en zeer ruime badkamer. Ook hebben we een schitterend uitzicht over de Sarawak rivier.

Sarawak rivier

Nadat we onze spullen hebben achtergelaten zijn we richting het toeristen informatiecentrum gelopen voor een kaartje en wat verdere info. Na wat gegeten te hebben besloten we een bootje naar de overkant van de rivier te nemen. Onze 2e poging was geslaagd alleen brak er toen een enorme regenbui uit waardoor we toch even hebben moeten schuilen.

Nadat de regen bijna gestopt was zijn we een wandelingetje gaan maken waardoor we onder andere langs een schooltje en verschillende woonhuizen kwamen. Hierna kwamen we weer bij de rivier aan waar verschillende winkeltjes “Layercake” verkochten, een plaatselijke specialiteit die in Nederland ook wel bekend staat als spekkoek. Na het uitproberen van enkele smaken hebben we er uiteraard ook nog 1 gekocht. Vervolgens zijn we weer naar het hotel gegaan om onze dagelijkse duik in het water te nemen. In de avond zijn we gaan eten bij het Top Spot Food Court.

Top Spot foodcourt

Top Spot foodcourt is een foodcourt met vooral visrestaurants. Elke dag wordt de verse vis aangeleverd, en ’s avonds is het dringen om er een tafeltje te vinden. De verschillende restaurants hebben allemaal een nummer. Op internet lees je vele reviews waar iedereen weer een andere favoriet heeft. Het foodcourt ligt op een parkeergarage in het centrum van Kuching op het eiland Borneo in Maleisië, aldus het erg handige veelzijdigmaleisie.nl !

Het eten was lekker en veel. Voor een maaltijd met gefrituurde vis, garnalen in zoetzure saus, nasi en groentes waren we maar €15 kwijt. Relatief gezien is dit niet eens heel goedkoop voor Maleisische begrippen, maar we betalen overal erg weinig voor het eten dat meestal uitstekend is. We hebben ook al regelmatig samen voor ongeveer €10 gegeten.

Terug in het hotel hebben we nog wat was gedaan en alvast wat voorbereidingen voor morgen getroffen. Morgen gaan we namelijk naar het Semenggoh Wildlife centre waar we hopelijk orang-oetans zullen zien. Dit combineren we met een kayaktocht door het regenwoud. Morgen een nieuw avontuur dus, mogelijk met foto’s ! De camera gaat niet mee ivm de kayaktocht, maar een gratis CD met foto’s is bij de trip inbegrepen, dus we zullen zien..

0 gedachten over “Maleisië, we zijn in Kuching op Borneo! (Dag 9)

• geriejan

Hoi Erik en Judith, ziet er mooi uit daar in het verre oosten! Veel plezier nog! Grt Geriejan

• Wow dat is wel de moeite daar hè , geniet ervan en bedankt dat je ons een beetje laat meegenieten. Grtjs Jaak