2018BraziliëZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Brazilië, Natal & Pipa (Dag 82/83/84/85)

In Natal kwamen we er al snel achter dat 2 nachten te weinig zou zijn, zeker aangezien we de eerste avond nogal laat arriveerden. We besloten er dus nog een dagje aan vast te plakken, ook omdat er veel te doen bleek te zijn. Daarna zijn we op aanraden van de eigenaar van het hotel doorgereisd naar Pipa. In dit reisverslag vertellen we je daarom alles over ons verblijf in de plaatsen Natal en Pipa in Brazilië.

Zondag 30 september 2018 (Dag 82)

Op aanraden van de zeer behulpzame eigenaar van het hotel en zijn dochter besloten we daarom om een buggytour te gaan doen. Deze zou ons langs 9 stranden, 3 meren en 4 duingebieden brengen. Ook zouden we nog van een enorme glijbaan af kunnen gaan en o.a. op een dromedaris kunnen gaan en een aquarium kunnen bezoeken. Die laatste 2 opties hebben netjes afgeslagen. We vertrokken om 8:00 en pikten eerst een Braziliaans koppel op waarmee we de dag door zouden brengen. Mayara sprak redelijk Engels, maar haar man Rossley sprak helaas alleen Portugees. Toch was het aangenaam gezelschap en leuk om de dag mee door te brengen .

Achterop de buggy hebben we urenlang over prachtige stranden gereden en door de duinen gecrost. De rit was erg mooi en ook de stops waren erg leuk. Onze chauffeur kon ook goed foto’s maken, en we sloten de tour af met een zeer uitgebreid buffet aan het water. Op volle kracht en volledig uitgewaaid kwamen we rond 15:30 weer aan in het hotel. We sloten deze dag ook weer af bij de foodtrucks en genoten hier van een paar lekkere wraps.

Maandag 1 oktober 2018 (Dag 83)

De volgende dag stond om 8:00 uur het busje klaar wat de hoteleigenaar voor ons geregeld had. Voor een goede prijs werden we hiermee naar Pipa gebracht, onze volgende bestemming in Brazilië. Op aanraden van veel reizigers op Facebook werd deze populaire plaats onze volgende bestemming. We hadden ditmaal een huisje geboekt bij Pousada Pipa Village, gelegen aan de rand van Pipa. Hier kwamen we er overigens achter dat we de sleutels van ons vorige hotel nog bij ons hadden! Gelukkig was dit snel opgelost.

De reden waarom Pipa zo populair is in Brazilië komt door de prachtige stranden die bij dit plaatsje liggen. Bij aankomst gingen we dan ook direct naar Praia dos Golfinhos, waar we dolfijnen zouden moeten kunnen zien.

Voor een goede prijs konden we bedjes huren en drinken bestellen. We hebben er een heerlijke dag gehad waarbij we inderdaad vanaf onze bedjes de dolfijnen in het water konden spotten. Het was echt genieten in dit stukje paradijs, wat overigens enkel via een ander strand te bereiken was.

In de avond zijn we het stadje ingelopen waar een ruime keus aan restaurants te vinden was. We gingen ditmaal voor de sushi, uiteraard wel met een cocktail erbij!

Dinsdag 2 oktober 2018 (Dag 84)

De volgende dag zouden we een ander strand gaan bezoeken, Praia do Madeiro. Na een flinke wandeling in de brandende zon kwamen we bij dit strand aan. Vergezeld door een clubje oudere Argentijnen waar we nog wat gesprekken mee hebben gevoerd hebben we hier heerlijk de dag doorgebracht. Het voordeel van dit strand was dat we hier nog meer dolfijnen konden spotten en we er goed konden eten. Opnieuw dus een rustige dag die we afsloten met een pannenkoek.

Woensdag 3 oktober 2018 (Dag 85)

Ook vandaag hebben we aan het strand doorgebracht, Praia do Amor. Dit strand bleek flinke golven en geen dolfijnen te hebben en was meer geschikt om te surfen dan om te zwemmen. Toch zijn we er nog even ingedoken en ook hier genoten van het strand.

We hebben enorm genoten in Pipa en hebben de mooiste stranden gezien. Morgen verlaten we Pipa weer en trekken we verder richting het zuiden. De bedoeling is om morgen middels verschillende bussen naar Porto de Galinhas te reizen, maar dat lees je in de volgende blog!

0 gedachten over “Brazilië, Natal & Pipa (Dag 82/83/84/85)