2016Costa RicaNoord-AmerikaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Costa Rica, van Puerto Jimenez naar Drake Bay (Dag 9)

Voordat we op reis gingen naar Costa Rica waren er 2 dingen die Judith graag wilde zien/doen. 1 daarvan was chocolade maken, en dan vooral chocolade proeven. In onze vorige blog hebben we al verteld hoe we in Costa Rica in Puerto Jimenez terecht waren gekomen. Nu zit hier heel toevallig een boerderij die rondleidingen geeft over het maken van chocolade. In deze blog vertellen we dan ook alles over deze smakelijke dag en hoe we daarna verder zijn gereisd naar Drake Bay.

Dinsdag 9 augustus 2016 (Dag 9)

Na het ontbijt bij het Jimenez Inn zijn we dan ook om 8:30 naar Finca Köbö gegaan. Dit was een organische boerderij waar men tours geeft over het maken van chocolade. Eenmaal met de taxi aangekomen moesten we nog even wachten op een Duitse familie alvorens de tour helemaal kon beginnen.

Finca Köbö

De rondleiding begon met uitleg over de samenstelling van de boerderij en alle aanwezige fruitsoorten.

Na deze algemene uitleg hadden we al behoorlijk wat verschillende soorten gezien en geproefd voordat we verder gingen met de cacaoplant:

Om deze vervolgens 4 dagen lang te fermenteren en daarna 2 weken drogen:

En als je deze gedroogde bonen maalt krijg je 100% pure chocolade! (Heel kort samengevat)

Nadat we de rondleiding hadden afgesloten met een korte chocoladefondue gingen we een stuk wijzer weer verder.Daarnaast was het ook nog eens erg lekker. (Ik had sterk het vermoeden dat het Judith vooral om het proeven te doen was..)

Drake Bay

Toen de tour was afgelopen stond de taxi-chauffeur al klaar met onze koffers om ons van Puerto Jimenez in Costa Rica naar Drake Bay te brengen. Deze prachtige plek bevindt zich aan de andere kant van dit schiereiland en het was dan ook een flinke klus om er te komen.

Over allerlei zandwegen, dwars door riviertjes en veelal bergop en bergaf kwamen we uiteindelijk aan bij ons hotel, het Drake Bay Getaway Resort. Dit ongelooflijke hotel staat bij tripadvisor vermeld als net nummer 1 hotel in heel Costa Rica, en overtreft al onze verwachtingen. Er zijn 5 hutjes met een prachtig uitzicht over de baai en werkelijk overal is aan gedacht.

Zoiets hebben we nog nooit gezien, en dan is ook nog eens al het heerlijke eten en drinken erbij inbegrepen. De 2 mannen die dit resort runnen stelde ons voor om na de lunch naar een strandje op 30 minuten lopen van het resort te gaan kijken. Deze wandeling bracht ons over het 2e hoogtepunt van de dag voor Judith, de hanging bride!

Nadat we na een pittige wandeling bij het prachtige strand waren aangekomen hebben we hier nog heerlijk gezwommen alvorens we weer de weg terug in gingen zetten.

Bij terugkomst viel de avond al snel en hebben we genoten van een heerlijk 3 gangen diner. We hebben deze vakantie nog niet eerder zo goed gegeten als hier, en gelukkig mogen we dat morgen nog een keer uitproberen. We blijven hier morgen namelijk nog een nacht en gaan morgenochtend om 7:30 naar Cano Island. Tijdens deze tour gaan we o.a. snorkelen en hebben een grote kans om bijvoorbeeld walvissen, dolfijnen, haaien en zeeschildpadden te zien.

Dat betekent dus vroeg op morgen en hopen dat we deze dag hiermee gaan overtreffen!

0 gedachten over “Costa Rica, van Puerto Jimenez naar Drake Bay (Dag 9)

• Tineke de Vriex

Wat beleven jullie toch leuke dingen. Nog veel plezier met snorkelen

• ziet er prachtig uit ! Hebben ze ook koetjesrepen ?