2014Noord-AmerikaReisverslagenU.S.A.West U.S.A. - (13/07/2014-04/08/2014)

Verenigde Staten, op de fiets door San Francisco (Dag 3)

In ons vorige reisverslag vertelde we al hoe we met de bus San Francisco hebben bekeken en hoe we met de boot naar een van de bekendste gevangenissen van de Verenigde Staten zijn geweest. Vandaag hebben we de stad nog verder verkend, maar ditmaal op de fiets. Hoe ons dat is vergaan lees je in dit reisverslag!

Dinsdag 15 juli 2014 (Dag 3)

Gisterenochtend zijn we na het ontbijt een fiets gaan huren. Aangezien we dit niet bij een van de grote maatschappijen hebben gedaan scheelde dit behoorlijk wat dollars. Het was even zoeken, maar iets verder van de grote wegen af vonden we een goede plek. Omdat wij aangaven dat we Nederlanders waren vonden ze het daarnaast ook niet meer nodig om ons van een helm te voorzien. Nederlanders staan hier dus zeker ook bekend als degelijke fietsers!

We fietsten richting de Golden Gate Bridge om daar na enkele flinke klimmen overheen te fietsen. Het was behoorlijk mistig en daardoor was de Golden Gate Bridge maar voor de helft te zien. De rit was echter prachtig en ook het uitzicht vanaf de brug was geweldig.

We fietsten hierna door naar Sausalito, een prachtig rustig kustplaatsje waar we lekker wat hebben gegeten om een uurtje later de Ferry terug te nemen naar San Francisco.

Aangekomen bij het Best Western Americania Hotel hebben we nog even gezwommen. Later die avond zijn we onze fietsen weer terug gaan brengen. Gelukkig zat dit dicht in de buurt van een aantal restaurants dus konden we direct ook iets gaan eten. Fietsen in San Francisco is een echte aanrader, met prachtige uitzichten en goede paden..maar dan voornamelijk langs het water!

Nu gaan we zo uitchecken en de auto ophalen. Vandaag begint namelijk echt onze roadtrip. Dan vertrekken we weer uit San Francisco en zullen we de eerste kilometers met onze huurauto door de Verenigde Staten gaan maken. De eerste stop brengt ons naar Monterey wat een rit van ongeveer 2 uur moet gaan worden.

0 gedachten over “Verenigde Staten, op de fiets door San Francisco (Dag 3)

• Ha erik en judith ik geiet weer vanjullie prachtige reishoor en wat een flatgebouwen staan daar julliefijne reis gewenst en geniet ervan groetjes van ada