2016Costa RicaNoord-AmerikaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Costa Rica, naar het frisse San Gerardo de Dota (Dag 11)

In onze vorige blog vertelden we al hoe we na ons verblijf in Drake Bay verder zouden reizen naar onze volgende bestemming, Die volgende bestemming is San Gerardo de Dota in Costa Rica geworden. In dit reisverslag vertellen we je uitgebreid wat we op deze dag allemaal hebben meegemaakt!

Donderdag 11 augustus 2016 (Dag 11)

Vanochtend zaten we weer om 6:15 aan het ontbijt, wat wederom heerlijk was. Drake Bay Getaway Resort was echt een geweldig hotel waar je als gast helemaal verwend wordt en je makkelijk een week kan blijven. Helaas moesten we toch weer verder en namen we om 7:15 de boot naar Sierpe.

We kwamen rond 8:45 aan in Sierpe waar het inmiddels was beginnen te regenen. Tegen 10:00 kwam een medewerker van Thrifty Car Rental om onze huurauto voor de komende week te brengen. Hier zijn we de weg op gegaan. Het was een rit van ongeveer 4 uur door de stromende regen naar San Gerardo de Dota. Dit gebied bevindt zich op ongeveer 2700 meter hoogte en scheelt ongeveer 16 graden met de vorige bestemming. Dit was een overgang die opeens wel heel erg koud aan zou voelen.

Dantica Cloud Forrest Lodge

Rond 14:30 kwamen we aan bij het Dantica Cloud Forrest Lodge, een hotel wat ons wederom aangenaam verraste. We kregen een huisje dat wel ver van de receptie af ligt, maar van alle gemakken voorzien is. Het huisje heeft een volledige glazen wand waardoor we een schitterend uitzicht op het dal hebben. Verder zit er zelfs een open haard en jacuzzi in.

Doordat we wat overvallen waren door de kou is Judith gelijk het warme bad in gedoken en heb ik het haardje aangezet. Hierdoor warmde de kamer al snel een beetje op. De ramen begonnen zelfs aan te slaan. De rest van de middag hebben we wat in het huisje ontspannen en van het uitzicht genoten. Vanavond hebben we gegeten in het restaurant van het hotel. Dit was speciaal voor ons open gebleven, aangezien we de enige gasten hier zijn! Achteraf was dat niet voor niks, want na ons kwamen we nog 2 gezinnen binnen.

Quetzal Tour

Morgen begint de dag nog vroeger, want nog voor het ontbijt gaan we een Quetzal Tour doen hier in San Gerardo de Dota in Costa Rica. De bedoeling is om de befaamde Quetzal vogel uit dit gebied te spotten. Hopelijk gaat ons dit lukken en gaan we niet te veel kou lijden!

..hopelijk gaat het morgen ook al iets beter met m’n rug want deze is dusdanig door de zon verbrand dat de blaren er inmiddels op staan. Mogelijk heeft de koelere omgeving er de komende dagen een goede invloed op en wordt het snel wat minder! (Ondanks de fysieke ongemakken maken we echt wel een geweldige reis mee!)

0 gedachten over “Costa Rica, naar het frisse San Gerardo de Dota (Dag 11)

• Ha Erik en Judith wat een avontuur maken jullie mee zeg maar wat een mooie natuur geniet ervan ben nu al benieuwd naar jullie foto s gr Ada