2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, het Fuji Hakone Izu National Park (Dag 5)

Onze eerste 4 dagen in Japan hebben we doorgebracht in Tokio, dus het werd hoog tijd om door te reizen naar onze volgende bestemming Hakone! In dit uitgebreide reisverslag vertellen we je alles over onze eerste treinreis en de aankomst in ons hotel in dit prachtige natuurrijke gebied.

Dinsdag 25 juli 2017 (Dag 5)

Vanochtend hebben we ons laatste ontbijt in Tokio genomen om op pad te gaan richting het Fuji-Hakone-Izu National Park, waar ons Fujiya Hotel bij Hakone in ligt. Na een korte wandeling zijn we via Hamamatsuchō Station naar Tokyo station gegaan. Daar konden we de coupons voor onze JR passen inruilen voor de daadwerkelijke JR passen. Als je niet weet wat dat is dan heb je gewoon niet al onze blogs gelezen, want in deze blog wordt dat precies uitgelegd! Het ging overigens precies zoals ik beschreven had en als op de YouTube video te zien was. Ook werden we weer uitstekend geholpen door de Japanse medewerkers. Hier zaten we dus vrij eenvoudig in de juiste Shinkansen trein naar Odawara station, de eindbestemming van onze treinreis.

De Japanse treinen staan gekend om hun stiptheid en snelheid. Dit hebben we zelf ondervonden. Na precies 35 minuten kwam de trein dan ook aan in Odawara. Bij de ’tourist information desk’ in het station werd ons verteld dat de ‘Hakone Free Pass’ die we bij aankomst in Tokio hadden ontvangen voldoende was om verder te reizen in dit gedeelte van Japan. Vervolgens werd ons nog eens uitgelegd welke bus we naar het hotel moesten nemen en van welk platform. De Japanners zijn enorm behulpzaam en in combinatie met de uitstekende infrastructuur is de taalbarrière geen enkel probleem. Daarnaast wordt er bij de information desks goed Engels gesproken.

Ga je naar Hakone, of een andere plek in Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Hakone

Na nog een rit van ongeveer 30 minuten in de bus kwamen we aan bij het Fujiya Hotel. Het is een prachtig klasssiek hotel uit 1891 waar in het verre verleden zelfs John Lennon, Albert Einstein en Dwight Eisenhower hebben gelogeerd. En nu kunnen ze ons dus ook aan dit lijstje toevoegen.

De kamers zijn heel ruim, erg schoon en goed onderhouden. Alles oogt wel oud, maar dat is zeker de charme van dit hotel.

Omdat we de kamer nog niet in konden zijn we na aankomst een korte hike gaan maken op het zogenaamde Dogashima pad. De temperatuur is hier een stuk aangenamer dus we besloten de hike van 1,5 kilometer te gaan doen.

We hadden echter geen rekening gehouden met de hoge luchtvochtigheid en binnen korte tijd liepen we dus al zwetend over de paden. Opeens voelde het toch weer een stuk warmer. Gelukkig was het pad de moeite waard en liepen we langs mooie paden, bruggen, de Hayakawa rivier en enkele mooie watervallen.

Bezweet kwamen we bij het hotel aan en besloten om even een frisse duik te gaan nemen in het zwembad, dat onlangs nog (volgens het bordje in 1960 als ik me niet vergis) gerenoveerd is.

Na deze duik vonden we op Tripadvisor een eettentje ‘Gyoza Center’ waar we met een mooi oud treintje heen zijn gereden.

We hebben er heerlijk gegeten en zijn terug in het hotel aangekomen.

Morgen hebben we een volledige dag hier in Hakone. We gaan middels trein, kabeltrein, kabelbaan en (als het weer het toestaat) de boot de omgeving verkennen. Morgen dus meer natuurschoon!