2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, onze eindbestemming Fukuoka (Dag 17)

Vanochtend hebben we het ontbijt in het hotel overgeslagen en hebben we gekozen voor een bakker bij het station. Dit bleek een goede keuze want er lag veel lekkers wat we konden nemen voor we de trein in gingen. Om 9:20 namen we de trein naar Hakata, een rit van ongeveer 2 uur. Hakata is de wijk in Fukuoka waarin ons hotel ligt, maar wordt ook wel als alternatieve benaming voor Fukuoka gebruikt. Fukuoka is onze eindbestemming van onze reis door Japan, en in dit reisverslag vertellen we je wat we op onze eerste dag in deze stad hebben gedaan!

Zondag 6 augustus 2017 (Dag 17)

Omdat ik wat slecht geslapen had kwam de dag maar niet lekker op gang en heb ik lange tijd wat duf rondgelopen. Een beetje slapen in de trein was dus niet verkeerd. Eenmaal aangekomen in Fukuoka moesten we op zoek naar het hotel. Ik dacht het hotel  gevonden te hebben, maar toen ze mijn naam niet konden vinden in het systeem bleken we bij het verkeerde hotel te staan! Gelukkig waren we 2 straten verder van harte welkom en konden we onze koffers achterlaten.

Eerst gingen we onze honger maar eens stillen, en waar kan dat nu beter dan in het Hardrock Café Fukuoka? Na een lekkere maaltijd zijn we bij het tourist information center gaan informeren. Na een korte uitleg hebben we de metro gepakt naar Ohori park. Hier liggen de overblijfselen van (waarschijnlijk) Fukuoka Castle. Men weet namelijk niet zeker of dit kasteel ooit bestaan heeft, maar ach laten we gewoon aannemen dat dit wel het geval is. Vanaf dit punt konden we overigens een mooi zicht op de stad krijgen.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Vanuit hier zijn we naar de wijk Tenjin gelopen. Het waait hier wat harder dan in de andere steden, maar de warmte is er niet minder om. In Tenjin hebben we nog wat gedronken om vervolgens de bus te pakken naar Canal City Hakata. Canal City is een enorm winkel en entertainment complex en bevat een ongekend aantal winkels en restaurants. Ook kon Judith hier nogmaals voor een van de laatste keren Drum Master spelen in een arcadehal.

Na wat Sushi gegeten te hebben zijn we nog een ijsje gaan eten. Al luidkeels zingend mixten de werknemers verschillende ingrediënten tot een lekker ijsje voordat we de bus weer terug naar het hotel namen. Na een heerlijke douche zijn we nu klaar voor onze laatste nacht in Japan.

Morgen hebben we nog een dag in Fukuoka alvorens we om 20:20 uur naar Seoul vliegen. Om 00:55 lokale tijd vliegen we naar Amsterdam waar we om 4:50 uur lokale tijd aan hopen te komen. Het wordt morgen dus een hele lange dag waarin we veel zullen moeten reizen, maar eerst hebben we nog behoorlijk wat tijd in Fukuoka morgen op onze laatste dag in Japan. Hopelijk hebben we niet al te veel last van tyfoon Noru morgen die hier mogelijk in de buurt kan komen!

0 gedachten over “Japan, onze eindbestemming Fukuoka (Dag 17)

• Ton frijters

Geniet nog maar van jullie vakantie was een mooi reis blog

• Heb weer zeer hard genoten van jullie reisverslagen , was weer de moeite. Nu snel naar huis voor de HEL.
    grtjs Judith en Erik en tot de volgende.