2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, een sportieve laatste dag in Fukuoka (Dag 18)

Maandag 7 augustus 2017 (Dag 18)

Omdat dit een erg lange dag wordt hebben we vanochtend wat uitgeslapen en in alle rust bij het ontbijt aangeschoven. Onze koffers waren weer helemaal ingepakt en hebben we achtergelaten bij het hotel omdat we nog wel een dag in Fukuoka hadden. We besloten een bezoek te brengen aan het Fukuoka Yahuoku! Dome. Dit is het stadion van de Fukuoka SoftBank Hawks. We hadden gelezen dat we hier een rondleiding konden krijgen en besloten dit vandaag nog te gaan doen in Fukuoka, tijdens onze laatste dag in Japan.

Eenmaal aangekomen bij het stadion gingen we op zoek naar de ingang. Al snel merkten we dat er hier heel weinig Engels werd gesproken. Gelukkig kon men iemand vinden die ons naar het juiste loket kon brengen. Daar kochten we kaartjes voor de tour en kregen we een vrij beknopt foldertje in het Engels. Dit bleek wel hard nodig want de hele tour was in het Japans. Toch konden we er nog wel iets van volgen en hebben we veel kunnen zien.

Het Fukuoka Yahuoku! Dome stadion biedt plaats aan ongeveer 35.000 bezoekers en was het eerste stadion in Japan met een dak dat te openen was. Onderdeel van de tour was ook om met alle andere aanwezigen gekleed in origineels honkbalshirt een groepsfoto te maken. We hebben deze foto niet aangeschaft, maar nog wel zelf een aantal plaatjes kunnen schieten.

Tijdens de tour kwamen we ook nog bij de kleedkamer van de uitspelende partij, de oefenruimte voor het werpen en de oefenruimte voor het slaan. Uiteraard mochten we ook plaatsnemen in de dug-out.

Na de leuke tour kwamen we ook nog terecht in het OH Sadaharu Baseball Museum. Dit museum gaat over de legendarische Japanse honkballer die veel records heeft gebroken. Hierna kwamen we zelfs nog in een ruimte uit waar we zelf onze honkbalskills konden testen!

Ondanks de taalbarrière hebben we een erg leuke ochtend gehad.

Canal City

Om de rest van de middag wat te vullen besloten we om hierna opnieuw naar Canal City te gaan. Hier hebben we nog lekker gegeten en rondgekeken. Met de bus zijn we terug naar het hotel gegaan om daar onze koffers op te halen en naar het vliegveld te gaan. We gaan verlaten namelijk Japan en zitten momenteel op het vliegveld van Fukuoka. Daar zitten we nu inmiddels veel te vroeg te wachten op onze vlucht naar Seoul. Om 20:20 uur gaat ons vliegtuig naar Seoul, voor een vlucht van ongeveer 1 1/2 uur.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Dinsdag 8 augustus 2017 (Dag 19)

Om 00:55 vliegen we vervolgens naar Amsterdam om daar morgenochtend 4:50 uur lokale tijd aan te komen.

Terugblik Japan

Terugkijkend op deze reis hebben we 16 fantastische dagen gehad. De cultuurschok was veel minder groot dan we verwacht hadden. Hieruit blijkt maar weer eens dat mensen over de hele wereld meer overeenkomsten dan verschillen hebben.

We hebben geweldige dingen gedaan zoals karten door de straten van Tokio en fietsen door het Japanse platteland. Ook hebben we de mooiste plekken bezocht zoals Nara, Hakone en Huis ten Bosch. We hebben nieuwe dingen gegeten zoals Takoyaki, Okonomiyaki, een zwart ei en een echt Japans ontbijt. We kwamen overal tot de conclusie dat het verblijf te kort was, maar hebben bovenal veel geleerd en verschrikkelijk veel lol gehad.

Nu op naar onze volgende reis! Waar we heen gaan staat nog niet precies vast, maar eigenlijk voordat we naar Japan gingen hadden we al een besluit genomen. Volgend jaar zomer gaan we voor 4 maanden door Zuid Amerika reizen!

0 gedachten over “Japan, een sportieve laatste dag in Fukuoka (Dag 18)

• Tineke de Vries

Goede terug reis en bedankt dat ik jullie reis weer kon volgen.