2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, een regenachtige dag in Hakone (Dag 6)

Zoals we gisteren in onze blog hadden verteld hebben we op onze vijfde dag in Japan Tokio verlaten en zijn we doorgereisd naar Hakone, dat ligt in de regio rondom Mount Fuji. Vandaag hebben we ondanks de regen dan ook dit bijzondere gebied ontdekt en in dit reisverslag lees je er alles over!

Woensdag 26 juli 2017 (Dag 6)

Na een nacht op ons keiharde bed inclusief kersenpitkussen werden we wakker en kwamen we er al snel achter dat het regende. Het regende behoorlijk door, en ondanks dat de meeste regen naast je valt besloten we maar direct onze poncho’s in onze rugzakken te stoppen voor de trip van vandaag. Na het ontbijt zouden we immers goed gebruik gaan maken van onze ‘Hakone Free Pass’, waarmee we per treintje, kabeltrein, kabelbaan en boot dit park konden gaan verkennen. Om de hoek van het hotel namen we eerst het treintje naar Gora station, waar we over konden stappen op de kabeltrein. Op het stationnetje bleek het zicht door de regen en mist enorm beperkt te zijn en vroegen we ons al af of alles open zou zijn.

Eenmaal aangekomen bij Gora station konden we direct in de kabeltrein stappen die ons na 4 korte stops bij Souzan Station zou brengen. Vanuit hier zouden we vervolgens de kabelbaan naar Togendai-ko nemen met een tussenstop in Owakudani.

Eenmaal daar aangekomen was er slecht nieuws. De kabelbaan was gesloten voor de dag vanwege het weer. Door de regen en onweer konden we er helaas geen gebruik van maken. We wilden echter graag naar Owakudani, dus besloten we de bus te nemen vanaf dit punt.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Owakudani

De reden dat we graag naar Owakudani wilden is vanwege het feit dat dit gebied een vulkanische vallei is en daarom de mogelijkheid biedt om vulkanische activiteiten te aanschouwen met de bijbehorende uitzichten en geuren. Ook wilden we hier graag heen vanwege de wereldberoemde ‘zwarte eieren’. Dit zijn vulkanisch gekookte eieren die hierdoor een zwarte schil krijgen. Het eten ervan zou je levensduur met maar liefst 7 jaar verlengen. Dit moesten we proberen!

Ze werden per 5 verkocht, maar om nu ons leven met 14 en 21 jaar te verlengen leek ons iets te veel van het goede. Gelukkig was er iemand die hier ook zo over dacht en zodoende kregen we van iemand 2 eieren aangeboden. Het zag er in eerste instantie wat vreemd uit, maar als je ziet dat iedereen ze op eet en ze na het pellen niets anders dan gewone eieren blijken te zijn hebben we ze gewoon opgegeten.

Na dit opgesmuld te hebben besloten we onze poncho’s aan te trekken en de vulkanische omgeving te gaan verkennen. Helaas bleken alle toegangspoorten gesloten nadat we meerdere ingangen in de regen bezocht te hebben. Door het weer zouden de gassen te gevaarlijk zijn voor de bezoekers. Dit zou natuurlijk erg jammer zijn want we hadden er zojuist 7 jaar bij gekregen door onze eieren.

Lake Ashi

We stapten dus maar de bus in om verder te gaan naar Togendai-ko. Vanuit hier zou hopelijk de boot vertrekken over Lake Ashi. Gelukkig was dit ook het geval en bij aankomst konden we direct op dit piratenschip stappen. Door de mist was het uitzicht wat beperkt, maar het was toch een leuk tochtje.

Bij aankomst zijn we heerlijk gaan lunchen om daarna met de bus terug naar het hotel te gaan. Daar hebben we nog wat relaxed alvorens we wat zijn gaan eten om de dag af te sluiten met een paar baantjes in het binnenzwembad. Ook op deze plek in Hakone leek de tijd in Japan even stil te hebben gestaan.

Morgen trekken we verder Japan in en gaan we met de trein vanuit Hakone naar Takayama, een rit dit in totaal meer dan 4 uur in beslag zal gaan nemen. Takayama is een culturele trekpleister met authentieke bezienswaardigheden en ambachten. We zullen hier 2 nachten doorbrengen in een Ryokan, de meeste traditionele Japanse manier van overnachten. Hier zijn we dan ook erg benieuwd naar!

Een gedachte over “Japan, een regenachtige dag in Hakone (Dag 6)

• Leuk hoor !! En die zwarte eieren komen me bekend voor ,meestal na een verre fietsrit ….