2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, onze tweede dag in Tokio (Dag 3)

Zoals je in ons vorige reisverslag al kon lezen hebben hebben we een flink reis achter de rug naar Japan en hebben we de eerste ervaringen in de wereldstad Tokio opgedaan. Vandaag hadden we weer een volle dag in Tokio waarbij we een tour door de stad hebben gedaan en in karts door de donkere straten hebben gereden. In deze blog vertellen we je dan ook uitgebreid over deze geweldige dag!

Zondag 23 juli 2017 (Dag 3)

Ondanks dat ik afgelopen nacht een paar keer kort ben wakker geweest hebben we een goede nacht gehad en konden we rond 7:45 aanschuiven bij het ontbijt in ons hotel. Om 8:30 werden we opgehaald voor onze ochtendtour door Tokio.

Tokyo Highlights Excursie

Ondanks dat wij geen liefhebbers zijn van groepsreizen hadden we dit toch gekozen om wat highlights te kunnen bezoeken. Het was een tour zoals het hoort: een Japanse dame die met flauwe grapjes de bus aan het lachen probeerde te krijgen en bleef tellen of iedereen in de bus was, een groepje Nederlanders erbij en een vrouw die we na 10 minuten al konden schieten. Kortom, alle ingrediënten waren aanwezig! De rit door de hoofdstad van Japan bracht ons naar de Tokio Tower, de Castle Gates of the Emperial Palace eindigde in de Senso Ji Tempel.

Aangezien de Senso Ji tempel de laatste stop was kozen we ervoor om daar te blijven. Het was enorm druk bij de tempel maar zeker de moeite waard. Judith heeft nog een wens gedaan voor goed geluk. Tenslotte hebben we onszelf nog voorzien van een souvenir en wat lekkers.

Na een heerlijke Sushi lunch zijn we met de metro richting Akihabara gegaan. Deze wijk staat bekend om zijn elektronica winkels en dan met name de gamewinkels en speelhallen. Na wat rondkijken zijn we zelf ook nog wat speelhallen ingedoken. Pachinko wordt hier enorm veel gespeeld, maar aangezien we dit niet konden volgen hebben we lekker een potje Mario Kart gespeeld.

We keken hier onze ogen uit want je ziet hier spellen die in Nederlands totaal onbekend zijn en Japanners die als bezetenen met deze games bezig zijn.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Maricar

Inmiddels hadden we de smaak te pakken gekregen en hadden we thuis op internet al gezien dat we in Japan ook echt door de straten van Tokio konden gaan karten verkleed als Mario. Dit leek ons natuurlijk wel wat en het vertrekpunt bleek ook in deze wijk te liggen. Na wat informeren besloten we het te doen. Na een klein hapje stonden we verkleed als Mario en Princess Peach klaar om samen met 3 anderen (..nog een Mario, een Yoshi…en Dory!) door Tokio te gaan rijden.

De rit vertrok rond 18:15 en we kregen al snel de smaak te pakken. Dwars door het centrum van Tokio reden we achter elkaar. We kwamen door wijken als Ginza en Odaiba en reden over de Rainbow Bridge. Het was een hilarische avond omdat we met grote regelmaat ook op de foto werden gezet door omstanders die blijkbaar dachten dat wij de echte Mario en Princess Peach waren.

Het was een prachtige dag, met een geweldige afsluiter. Met de drukte op de weg viel het gelukkig mee, en aangezien er hier toch al redelijk rustig wordt gereden was er weinig gevaar. Al met al was het een unieke ervaring in deze prachtige stad.

Nadat we de de metro terug naar het hotel hadden genomen en onderweg nog een ijsje hadden gekocht zijn we moe maar voldaan in de hotelkamer aangekomen. Morgen nog een laatste dag in Tokio voor we verder reizen naar onze volgende bestemming in Japan!

0 gedachten over “Japan, onze tweede dag in Tokio (Dag 3)

• Wat een ervaring in zo n stad en dan al die verlichting prachtig

• Annick en Fientje Flits ?

Geweldig, mijn dochter en ik gaan jullie zeker heel deze vakantie volgen. Annick is ook lichtjes Japan gestoord dus wie weet doen we nog ideeën op voor volgend jaar. Groetjes en heel veel plezier toegewenst samen.

• Geweldig verslag weer met mooie foto’s. Ik geniet met jullie mee.