2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, onze eerste dag in de culturele hoofdstad Kyoto (Dag 9)

Na het platteland van Takayama was het weer tijd voor een stad, en niet zomaar een stad. We zijn namelijk doorgereisd naar de voormalige hoofdstad van Japan, Kyoto. In deze reisblog vertellen we dan ook uitgebreid wat we hier de eerste dag hebben gedaan!

Zaterdag 29 juli 2017 (Dag 9)

Vanochtend bleken we wat beter geslapen te hebben op 4 matten in plaats van 2, en na het Japanse ontbijt zijn we om 8:00 weer in de trein naar Nagoya gestapt. Om 11:09 stapten we vervolgens in de Shinkansen van Kyoto waarmee we net voor de middag bij ons hotel arriveerden. Helaas konden we nog niet inchecken dus besloten we in het station van Kyoto op zoek te gaan naar een plek om iets te eten. Het station van Kyoto heeft een immense hal die eind jaren 90 verbouwd is en verschillende hotels en winkelcentra huisvest zoals je veel ziet in Japan.

Op aanraden van de Tourist Information Center besloten we richting de Gion wijk te gaan. We moesten hier bus 206 voor nemen en stapten vol goede moed in. Helaas reed deze bus in tegengestelde richting dan wij verwacht hadden. We kwamen dus we veel later dan verwacht (en met een hele grote omweg) aan bij onze bestemming.

Het was buiten weer bloedheet en met de zweetdruppels lopend over onze ruggen zijn we een route gaan lopen langs verschillende shrines, tempels en mooie straatjes.

Ook liepen hier opvallend veel Japanse ( en enkele westerse) meiden in klederdracht rond. Op verschillende plekken kan je deze kimono’s huren en er wordt gretig gebruik van gemaakt. Gewapend met selfiestick zie je de jongedames door de straten wandelen op hun houten slippertjes. Dit geeft wel aan dat deze stad door de Japanners zelf ook gezien wordt als een echte bezienswaardigheid.

Hierna zijn we richting Pontocho gelopen. Hier bevinden zich enkele straatjes met veel eetgelegenheden. Na wat zoeken zijn we in een klein steegje ergens naar binnen gegaan.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Takoyaki

We zagen dat hier Takoyaki werd geserveerd en daar waren we erg nieuwsgierig naar. Takoyaki zijn een soort poffertjesballen die gevuld zijn met inktvis en wat groenten. De oude dame maakte ze heerlijk klaar en we hebben er lekker van gesmikkeld.

Met de metro zijn we terug naar het hotel gegaan waar we onze kamer in konden. Op de kamer hebben we even onze tour voor morgen doorgenomen en gekeken wat er verder in Kyoto nog te zien en te doen is. We zullen hier 3 nachten blijven. Toch kwamen we er al snel achter dat het onmogelijk zal zijn om alle highlights te gaan zien.

Op zo een moment nemen we ons altijd gewoon voor om te genieten van wat we zullen zien. We leggen ons dan snel neer bij de dingen die we niet zullen zien. Overal waar je komt zullen er nou eenmaal dingen zijn die je niet gezien hebt. Voor morgenochtend staat er een tour geboekt waarmee we in ieder geval een aantal dingen af kunnen gaan strepen die we wel gaan zien!