2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, een dag sightseeing in Kyoto (Dag 10)

In de vorige blog heb je een verslag kunnen lezen over onze aankomst in Kyoto. Deze historische stad is meer dan de moeite waard en er is enorm veel te zien. Voor vandaag stond er tijdens onze 10e dag in Japan een dagje sightseeing in Kyoto op het programma. Daarover vertellen we dan ook uitgebreid in dit reisverslag!

Zondag 30 juli 2017 (Dag 10)

Vanochtend stond er een ochtentour door Kyoto op de planning. We hebben voor deze reis 3 tours geboekt en vanochtend was onze 2e. We moesten om 8:15 verzamelen bij het busstation wat hier een paar honderd meter verderop ligt. Daar aangekomen stond de Nederlandse familie ook al te wachten die we al vanaf de eerste dag overal tegenkomen. Het had vannacht overigens geregend dus het was een klein beetje afgekoeld.

Kyoto Highlights excursie

Onze tour duurde van 8:30 uur tot 12:30 uur. In deze ochtend hebben we een paar mooie bezienswaardigheden bezocht. We begonnen met een bezoek aan het Nijo kasteel.

Kasteel Nijo is een eerbetoon aan de macht van het Tokugawa-shogunaat tijdens de Edoperiode (1603-1868). Het kasteel was het bolwerk van de familie die Japan in deze periode feitelijk bestuurde, terwijl de keizer alleen in naam regeerde. Ter verdediging tegen vijanden is het kasteel gebouwd met twee paleizen, twee stenen muren en twee slotgrachten. Expedia.nl

Onze gids nam ons mee door dit complex op typisch Japanse wijze. Hierdoor gingen we in een rap tempo van kamer naar kamer en werden we overladen werden door informatie. Hierdoor hebben we wel in korte tijd veel gezien en geleerd.

Helaas mochten er geen foto’s binnen gemaakt worden. Je moet ons dus maar op het woord geloven dat we vele mooie kamers gezien hebben met indrukwekkende muurschilderingen en houtsnijwerken.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Kinkaku-ji; het Gouden paviljoen

Inmiddels liep het zweet al weer over onze ruggen en stapten we gelukkig de koele bus weer in naar de volgende stop, Kinkaku-ji. Dit staat ook wel bekend als het gouden paviljoen vanwege de bekende gouden pagode die er staat.

Onze gids drong regelmatig aan op het maken van foto’s (we mochten geen fotostop missen!), wat hier zeker terecht was. We hebben hier enkele mooie foto’s kunnen maken, net als de vele andere toeristen die we hier tegen kwamen.

We zaten netjes op tijd weer in de bus. Dit leek ons wel noodzakelijk aangezien de gids bij aankomst minimaal 14 keer had gezegd dat we om 10:50 uur in de bus moesten zitten. Op dat tijdstip ging de bus namelijk naar de laatste stop van de ochtend, het Keizerlijk Park.

Het Keizerlijk park

Aangezien Kyoto to 1868 de hoofdstad van Japan is geweest heeft de keizer tot die tijd in deze stad gewoond. Daarom konden we de tuin van dit paleis bekijken. Enkel gasten van de keizer mogen immers de binnenkant betreden. Aangezien het hier om de keizer van Japan gaat en niet om de keizer van de Ossekoppen van Essen behoren wij helaas niet tot deze selecte groep.

Hierna werden we terug naar het station gebracht. We hadden weer flinke trek en besloten gewoon in hetzelfde sushi restaurant als gisteren te gaan eten. We gingen dus weer aan de lopende band zitten en hebben genoten van al het heerlijks dat voorbij kwam.

Ondanks de vele tips van onze gids besloten we om hierna eerst maar eens de wasserette een straat verder van ons New Miyako Hotel op te gaan zoeken. We hadden immers al behoorlijk veel vuile was. Om te voorkomen dat we onze onderbroeken binnenstebuiten moesten gaan dragen leek ons dit wel een verstandige keuze.

Na wat muntjes in de machine gegooid te hebben en 30 minuten gewacht te hebben was alles klaar. We konden een deel in de droger doen en de rest verspreid door de kamer hangen.

Om de dag af te sluiten zijn we nog wat gaan winkelen en bij een van de beste restaurants van Kyoto gaan eten volgens Tripadvisor. We hebben heerlijke hamburgers gegeten. Aan het einde van de maaltijd bleek ook waarom hij zo hoog genoteerd stond bij Tripadvisor. De beste man bood ons een souvenir aan als we per direct een beoordeling op Tripadvisor zouden plaatsen. Voor gratis spullen doen wij alles, dus zodoende staat hij nog altijd stevig in de top van de meer dan 12.000 restaurants in Kyoto.

Morgenochtend willen we op eigen gelegenheid naar het Arashima bamboebos gaan. Morgenmiddag staat er een georganiseerde tour naar Nara op het programma. Dat wordt morgen dus een lange laatste dag in Kyoto, voor we verder reizen naar de volgende bestemming in Japan!