2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, een dag naar themapark Huis ten Bosch bij Nagasaki (Dag 16)

Zoals we gisteren al vermeld hadden stond vandaag het bezoek aan themapark Huis ten Bosch op het programma. Dit is een themapark op ongeveer 1 1/2 uur rijden met de trein vanaf Nagasaki. Het themapark staat volledig in het teken van Nederland en bevat replica’s van verschillende bekende Nederlandse gebouwen. In dit reisverslag vertellen we je dan ook alles over deze bijzondere dag in themapark Huis ten Bosch, net buiten Nagasaki.

Zaterdag 5 augustus 2017 (Dag 16)

Huis ten Bosch is een idee van Yoshikuni Kamichika. In 1979 bezocht hij voor het eerst Europa, waarbij hij ook Nederland bezocht. Tijdens het bezoek aan Nederland raakte hij onder de indruk van de Nederlandse ervaring met het inpolderen van water. Hij was op zoek naar een unieke attractie voor de omgeving van de Omurabaai, een mooi gebied in Japan dat tot dan maar weinig toeristen trok. Denkend aan de eeuwenoude Nederlands-Japanse handelsbetrekkingen, waarbij de Nederlanders op een klein eiland net buiten Nagasaki een dorpje hadden gebouwd, besloot hij in Japan een moderne variant op Dejima te bouwen waarin Nederlandse stadsplanning werd gecombineerd met Japanse technologie. Mijn trouwe vriend Wikipedia.nl

Op zoek naar meer praktische informatie voor een bezoek aan themapark Huis ten Bosch?

Check dan dit artikel wat je alle informatie geeft voor jouw bezoek aan dit park!

Centraal Station van Amsterdam

Vanuit de trein konden we in de verte al de Domtoren van Utrecht zien staan en eenmaal aangekomen met de trein bij Station Huis ten Bosch zagen we direct de enorme replica van het Centraal Station van Amsterdam al. Dit gebouw bevindt zich net buiten het park en doet dienst als hotel.

De stemming was gezet en met het geluid van echte pretparkmuziek liepen we naar de ingang voor een kaartje. Eenmaal binnen hoort daar uiteraard een mooie foto bij.

Domtoren van Utrecht

We keken onze ogen uit in dit prachtige park en hadden er direct al lol in. Dit werd niet minder toen we met een echte rondvaartboot richting de Utrechtse Domtoren gingen. Deze Japanse versie is 5 meter kleiner dan het origineel en gelukkig konden we met een lift naar de top voor een uitzicht over het park.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Eenmaal weer terug beneden namen we nog een mooie foto van de Domtoren. Wat betreft het uiterlijk is er echt op ieder detail gelet, zelfs de straatstenen en naambordje doen Nederlands aan, enkel de combinaties van het stadhuis van Gouda voor de Domtoren is soms even wennen.

Stadhuis van Gouda

De temperatuur was inmiddels al opgelopen tot +35 graden, dus gingen we iets drinken in het Nijntje café met uitzicht op het stadhuis van Gouda.

De attracties waren overigens erg Japans en hadden weinig raakvlakken met de Nederlandse gebouwen. Zo kon je een interactief cyberfishing spel spelen, een 5D show zien, een spookhuis bezoeken, en met een VR bril op in een draaimolen zitten.

Er waren echter ook typische Nederlandse souvenirwinkeltjes en je kon klompen beschilderen…en dinosaurussen kleuren.

Huis ten Bosch

Na een lunch in een eettentje waar we zelf inmiddels warmer aanvoelden dan het gefrituurde eten namen we ook nog een kijkje bij Huis ten Bosch, het gebouw waar dit park ooit mee is begonnen. Het blijft toch een vreemd zicht om zo’n bekend Nederlands gebouw als Huis ten Bosch te zien in een gebied op korte afstand van de Japanse stad Nagasaki.

Oh ja, we zouden bijna vergeten dat er ook een Game Museum was! Japanser kan het bijna niet, dus hebben we hier nog maar even het inmiddels befaamde trommelspel gespeeld en nog een melige foto gemaakt.

Attraction Town

Terug het park in liepen we richting Attraction Town, waar we we onder ander hebben genoten van een show waarin een sprookje verteld werd over een Nederlandse stad die door alle mogelijke waterrampen getroffen werd. Ook was er nog een heus chocoladehuis.

We hadden er enorme lol in, ook al waren de attracties niet allemaal van hoge kwaliteit. Lopend door “Umbrellastreet”, zagen we Super Trick Art. Een attractie vol schilderijen met optische illusies. Een ideale gelegenheid dus voor nog meer melige foto’s.

Concertgebouw van Amsterdam

Na een korte blik op het Amsterdamse Concertgebouw zijn we na het eten van een pizza weer de rondvaartboot ingestapt die ons weer naar de uitgang bracht.

We hebben ons heel de dag uitstekend kunnen vermaken in themapark Huis ten Bosch net buiten Nagasaki. Ondanks dat de attracties niet allemaal even interessant waren hebben we onze ogen uitgekeken en vooral erg veel lol gehad. Gedurende de dag werd het ook steeds drukker en kregen we het het idee dat dit park behoorlijk populair is in Japan. Omstreeks 20:30 uur zou er ook nog een groot vuurwerk gehouden worden waar volgens mij veel bezoekers voor kwamen. Wij waren toen echter al weer terug in Nagasaki en kijken terug op een zeer vermakelijke dag.

Dit was meteen onze laatste dag in Nagasaki. Morgen reizen we door naar onze laatste bestemming, Fukuoka!

0 gedachten over “Japan, een dag naar themapark Huis ten Bosch bij Nagasaki (Dag 16)

• Wat een geweldige foto s Judith en Erik zo ver weg en toch een stukje Nederland ik heb genoten van jullie blog mijn koffer staat klaar en ga richting de bodenzee jullie nog goede reis verder