2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, een dagje in de moderne stad Osaka (Dag 12)

Na ons verblijf in de historische stad Kyoto werd het tijd om verder te reizen. Onze volgende bestemming tijdens deze warme reis door Japan is de moderne stad Osaka. In dit uitgebreide reisverslag vertellen we je alles over ons bezoek aan deze stad!

Dinsdag 1 augustus 2017 (Dag 12)

Na het ontbijt hebben we vanochtend de trein gepakt naar Osaka. We kwamen hier al rond 9:30 aan, aangezien het maar een ritje van ongeveer 35 minuten was. Uiteraard konden we daarom nog niet inchecken en besloten we direct op pad te gaan. Aangezien we (helaas) maar 1 dag in Osaka verblijven hadden we besloten om deze dag optimaal te benutten.

Umeda Sky Building

We gingen daarom naar het Tourist Information Center in het station. Hierna besloten we om eerst naar het Umeda Sky Building te gaan, een plek waarvan we een mooi beeld van de stad zouden krijgen. Daarnaast konden we hier enkele fraaie foto’s maken.

Het Umeda Sky Building is het op dertien na hoogste gebouw in de Japanse stad Osaka. Het vormt een prominent onderdeel van het stadsaanzicht. Het gebouw bestaat uit twee torens van elk 40 verdiepingen, die aan de top worden verbonden met bruggen en een roltrap. Bovenin bevindt zich een uitkijkpunt met als thema ‘de zwevende tuin’. Er is ook een tentoonstelling over andere uikijkpunten gevestigd. Het gebouw bevindt zich in het district Umeda in de wijk Kita-ku. Wikipedia.nl

Osaka is echt enorme stad in Japan met veel moderne gebouwen, wat we goed konden zien vanaf dit punt. Ook hier is het overigens boven de 34 graden. We besloten dus de verkoeling op te zoeken in een winkelcentrum waarvan de bovenste 2 verdiepingen volledig besteed waren aan een enorme amusementshal inclusief reuzenrad en 4D attracties. Met veel plezier hebben we hier wat tijd door kunnen brengen.

We hebben hier overigens ook nog in een 4D attractie gezeten waardoor het leek alsof we met een bootje door een wilde rivier heen gingen. Daarnaast hebben we onze ogen uitgekeken bij de ruimtes waar jonge Japanse meiden volledig opgetut (inclusief te huren kleding) in fotohokjes samen op de foto gingen. Na onze lunch hebben we ook nog even een kort bezoekje gebracht aan het Pokémon Center van Osaka.

In het station hadden we de informatie gekregen dat er een Japan Rail lijn door het centrum van Osaka rondjes rijdt die zeer geschikt was om de stad te verkennen. Aangezien we met onze JR passen hier gratis gebruik van kunnen maken was dit voor ons de ideale mogelijkheid om zo veel mogelijk te kunnen zien. We besloten om eerst naar het Osaka Castle te gaan.

Osaka Castle

Dit kasteel echt bezoeken leek ons iets te veel van het goede, maar we hebben er op afstand wat mooie foto’s van kunnen maken.

Op de terugweg naar het station zagen we ook nog een honkbalteam een training afwerken. De ballen vlogen met enorme snelheid van speler naar speler. Persoonlijk vind ik het altijd erg leuk om in een grote drukke stad opeens een groep sporters bezig te zien.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Shitteno-Ji tempel

We stapten hierna weer de koele trein in om richting station Tennoji te gaan. Na een korte wandeling kwamen we bij de Shitteno-Ji tempel uit. Dit is een van de oudste tempels van Japan en een aangenaam rustpunt in deze drukke stad.

Dotonbori

We kregen inmiddels al wat honger en besloten de dag af te sluiten in Shinsaibashi Siju. Dit is een enorme lange overdekte winkelstraat die op een bepaald punt onderbroken wordt door Dotonbori. Dotonbori is de bekendste straat van Osaka. Aan het water zitten hier veel eetgelegenheden voorzien van enorme ledschermen en neon-reclames. Het is een beetje het Times Square van Osaka.

Na wat souvenirs geshopt te hebben besloten we hier dan ook wat Takoyaki en een lekker (groene thee) softijsje te gaan eten.

Met een goed gevulde maag zijn we naar het hotel gegaan waar we een erg mooi uitzicht over de stad bleken te hebben. Helaas zijn we maar 1 dag in Osaka en gaan we morgen al weer door naar onze volgende bestemming in Japan, Hiroshima. Zoals we al verwacht hadden is 1 dag echt veel te weinig, maar we hebben er veel uit weten te halen. Morgen dus weer de trein in!

Een gedachte over “Japan, een dagje in de moderne stad Osaka (Dag 12)

• Jan van Turnhout

Erik en Judith , ik volg elke dag Jullie blog. Prettige reis verder!