2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, met de trein vanuit Hakone naar Takayama (Dag 7)

In onze vorige blog vertelden we uitgebreid over onze regenachtige dag in Hakone. Het was dus hoog tijd om verder Japan in te trekken en dus pakten we de trein naar Takayama. In deze blog geven we je een uitgebreid reisverslag van deze dag!

Donderdag 27 juli 2018 (Dag 7)

Vanochtend zijn we vroeg uit de veren gegaan voor het ontbijt bij het Fujiya hotel. Er stond immers een lange reis op het programma naar Takayama van ongeveer 500 kilometer. We namen dan ook om 8:45 de bus op de hoek van het hotel naar Odawara station waar we de trein konden nemen.

Nadat we wat hadden gekocht voor onderweg hebben we zitplaatsen gereserveerd in de trein. Dit bleek hard nodig want de trein zat goed vol en we konden dan ook niet naast elkaar zitten, maar wel achter elkaar.

We namen de Shinkansen naar Nagoya die ons in 1 uur en 9 minuten 282 kilometer verder bracht. Voor de snelle rekenaars is dit ongeveer 245 kilometer per uur waarmee we door het Japanse land raasden. Deze treinen zijn erg indrukwekkend als je erin zit, maar als ze op het perron voorbij komen is dit zeker ook het geval.

​[wpvideo cc5Y7wqa]​

Eenmaal in Nagoya aangekomen besloten we om wederom zitplaatsen te reserveren, al bleek dit achteraf niet nodig te zijn aangezien het een stuk minder druk was in deze trein richting Takayama. Ook kochten we hier op het perron onze lunchpakketjes, waar we in de trein van hebben genoten.

De trein naar Takayama ging een stuk minder snel maar bood mooie uitzichten over de Japanse landschappen.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Takayama

Eenmaal in Takayama aangekomen konden we op zoek naar onze ryokan waar we 2 nachten zullen verblijven. We hadden het snel gevonden maar konden nog niet inchecken. Na een korte wandeling door Takayama konden we alsnog inchecken en kregen we onze kamer te zien. Een Ryokan is een traditioneel Japans verblijf dat een absolute must is tijdens een reis naar Japan.

Bij binnenkomst moeten we bijvoorbeeld onze schoenen uit doen en slofjes aantrekken, in onze kamer wordt ’s ochtends het ontbijt geserveerd en ’s avonds een bed opgedekt (op de grond), en het bevat een onsen. Een Onsen is een traditioneel Japans badhuis..of voor meer info gewoon even Wikipedia checken !

We hadden honger gekregen en zijn daarom lekker gaan eten bij een Tex-Mex restaurant (omdat het kan), en de dag afgesloten met een korte wandeling door het inmiddels bijna verlaten Takayama.

Takayama leek bijna uitgestorven, maar gelukkig vonden we nog een plaatsje waar we onze eerste Saké van Japan konden proberen. Ze smaakten heerlijk, dus er zal zeker een flesje mee naar huis gaan.

Terug in onze Ryokan kwamen er 2 dames ons bed opdekken en heb ik nog even gebruik gemaakt van de onsen zodat ik schoon mijn bedje in kan duiken. Voor morgen hebben we een fietstocht geboekt en daarom komen ze al om 7:00 het ontbijt op de kamer serveren zodat we op tijd de bus kunnen nemen. Nu maar eens gaan kijken of we goed kunnen slapen hier!

2 gedachten over “Japan, met de trein vanuit Hakone naar Takayama (Dag 7)

• Ja ik hoop dat jullie goed kunnen slapen lijkt mij harde bedjes hoor ik geniet van jullie blog fijne reis verder

• Joleen Doomen

OHHHHH wat een feest om steeds jullie blog te lezen , Geweldig . Ik denk dat jullie bed thuis beter slaapt , dit ziet er niet zo comfortabel uit maar hopelijk is het mee gevallen .
    Geniet nog lekker van jullie prachtige reis .