2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, onze reis naar Tokio en de eerste dag (Dag 1 & 2)

Een tijd geleden hebben we al eens verteld dat onze volgende reis ons naar Japan zou gaan brengen. Gisteren was het eindelijk zover en stapten we het vliegtuig in naar Japan waarmee we in een directe vlucht in Tokio aan zouden komen. In dit reisverslag vertellen we je precies hoe deze reis is gegaan en wat we de eerste dag in Tokio hebben gedaan!

Vrijdag 21 juli 2017 (Dag 1)

Vrijdagochtend 10:00 uur zijn we vertrokken vanuit de Nieuwe Werf in Kruisland richting Schiphol. We waren er ruim op tijd, zeker nadat de vlucht vertraging bleek te hebben van bijna 2 uur. We hadden gelukkig Ecomomy Comfort plaatsen genomen waardoor we extra beenruimte hadden, wat voor voor mij (Erik) een plus was. Na wat korte dutjes en veel gedraai kwamen we na ongeveer 10 uur vliegen aan op Narita AirPort.

Vrijdag 22 juli 2017 (Dag 2)

Een lieftallige Japanse dame stond hier op ons te wachten om ons vervolgens naar de bus te begeleiden…die 10 meter verder op ons stond te wachten. Het viel ons al direct op hoe vriendelijk en beleefd de Japanners zijn. Na bijna 2 uur in de bus kwamen we dan eindelijk om 14:00 lokale tijd bij ons hotel aan, het Shiba Park Hotel. De kamers zijn klein (zoals overal in Tokio en Japan), maar schoon en modern. We zijn direct de straat op gegaan waar het bloedheet bleek te zijn. We hebben echter een mooie wandeling gemaakt langs de Zojoji Tempel en de Tokyo Tower.

Vanuit hier zijn we naar de wijk Roppongi gelopen. Deze wijk is erg populair onder de buitenlanders en bevat onder andere het opkomende Roppongi Hills. Hier bleek een groot evenement gaande voor kinderen waar we onder andere iets lekkers konden snacken en op de foto konden met de bekende Japanse tekenfilm kat Doraemon.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Nadat we een paar straten verder onze traditie wat betreft Hard Rock cafés hebben doorgezet zijn we naar het Tokio City View gegaan. Hier konden we op de 52e verdieping van de Mori Tower genieten van een schitterend uitzicht over de stad. Tenslotte konden we nog een paar verdiepingen hoger om op het observatory deck zelfs nog in de verte een vuurwerkshow te aanschouwen.

Dankzij onze pocket WiFi konden we de weg naar het hotel makkelijk terug vinden. Zo zijn we met de metro terug in het hotel gekomen. Het is nu 21:30 en hopelijk slapen we de nacht goed door. Morgen onze 2e dag in Tokio, die we beginnen met een bustour langs o.a. het keizerlijk paleis van deze hoofdstad van Japan. Maar nu eerst lekker naar bed na een hele lange dag!

0 gedachten over “Japan, onze reis naar Tokio en de eerste dag (Dag 1 & 2)

• Joleen Doomen

Heey Eric en Judith , heel veel plezier en een onwijs mooie vakantie . Zoals je ziet ge ik jullie weer volgen , de foto’s beloven weer wat hoor en dit zijn nog maar de eerste . Veel plezier !!

• Tineke de Vries

Mooie foto’s
    Heel veel plezier de komende tijd

• Jeetje Judith en Erik wat een stad zeg prachtig heerlijk genieten gr ada

• Janine Raaymakers

Erik en Judith heel veel plezier. Geniet van jullie vakantie in Tokio. Leuk om het via foto’s en verslagen te volgen.

• Erik en Judith, van jullie reisverslag vorig jaar heb ik genoten. Vandaar dat ik jullie ervaringen in Japan ook ga volgen. Geniet samen!!!