2016Costa RicaNoord-AmerikaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Costa Rica een gewijzigd plan in Alajuela (Dag 18)

Eigenlijk wilden we vandaag de Poás vulkaan gaan bekijken, maar de plannen waren al snel gewijzigd. We vertelden in onze vorige blog al dat we in Alajuela waren aangekomen, onze eindbestemming van onze reis door Panama en Costa Rica. In dit reisverslag vertellen we je wat er deze dag allemaal is gebeurd en waarom dit anders ging dan we hadden verwacht!

Donderdag 18 augustus 2016 (Dag 18)

Judith heeft namelijk enkele dagen terug bij de canopy tocht een vrij serieuze wond opgelopen op haar onderarm. Bij een van de lijnen is ze met haar arm langs de kabel gegaan waardoor er een flinke schaaf/brandwond was ontstaan. Aangezien deze wond niet echt op een natuurlijke wijze leek te genezen hebben we contact opgenomen met de verzekering in Nederland. Zij gaven het advies om hier toch maar een dokter op te zoeken en niet te wachten tot we terug in Nederland zouden zijn.

Gelukkig zitten onze Spaanse vrienden Ramon en zijn vrouw Taide op ongeveer 45 minuten afstand en hadden ze al eerder aangegeven ons graag te willen helpen mocht dit nodig zijn. Ramon was op zakenreis naar de VS, maar Taide was wel thuis. Rond 10 uur besloten we dan ook haar kant op te rijden, waarna ze ons meenam naar het ziekenhuis.

Hier aangekomen waren we erg blij dat Taide ons de juiste weg op kon helpen en na een blik op de wond door de dokter konden we na ongeveer 1 uur weer met antibiotica pillen en crème naar buiten. We hadden echter wel honger gekregen en Taide heeft ons ook nog eens getrakteerd op een lekkere lunch in een restaurant dichtbij het ziekenhuis. Op die manier konden we er in ieder geval toch nog een gezellige ontmoeting van maken. Terug in het hotel hebben we de rest van de dag weinig meer gedaan.

Vrijdag 19 Augustus 2016 (Dag 19)

Vandaag stond onze laatste en langste dag op het programma. We hebben niets meer ondernomen tot er iemand rond 11:00 onze huurauto kwam ophalen bij het Buena Vista Hotel. Om 12:30 werden we vanuit Alajuela naar het vliegveld gebracht waar we rond 15:30 vanuit Costa Rica eerst richting Panama City vlogen. Hier zouden we enkele uren later de lange vlucht naar Frankfurt moeten nemen waarna we daar weer het vliegtuig naar Amsterdam moeten nemen. Deze vliegtuigmarathon zou ons uiteindelijk zaterdagmiddag rond 17:30 in Amsterdam moeten brengen!

De vlucht was echter overboekt waardoor het plan wijzigde. De vliegtuigmaatschappij regelde voor ons een businessclass vlucht naar Madrid vanwaar we naar Amsterdam konden vluchten.

We kwamen zo erg goed weg en konden ook eens proeven van het vliegen met businessclass. Een unieke ervaring waarmee onze unieke reis ten einde kwam! Ter afsluiting hebben we ook nog een prachtige video gemaakt die op ons YouTube kanaal staat. Deze willen we jullie natuurlijk niet onthouden:

0 gedachten over “Costa Rica een gewijzigd plan in Alajuela (Dag 18)

• Tineke de Vries

Goh dat is even flink balen. Hopelijk heeft Judith niet al te veel pijn en hinder van de wond. Ik wens jullie een goede terugreis naar huis. Bedankt dat we weer mochten mee genieten. Erik mijn complimenten over jullie reisverslag,je kunt wel reisverslaggever worden?
    Groetjes Tineke

• ha erik en Judith wat vervelend Judith hoop dat alles goed geneest beterschap en goede reis terug groetjes ada heb genoten van jullie verslag