2016Costa RicaNoord-AmerikaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Costa Rica, een actieve dag in Arenal (Dag 14)

In onze vorige blog vertelden we al hoe we met een tussenstop Arenal hebben bereikt, onze volgende bestemming in Costa Rica. Vandaag hadden we een volledige dag te besteden in Arenal en die hebben we actief ingevuld. In deze blog vertellen we je dan ook uitgebreid hoe deze dag eruit zag!

Zondag 14 augustus 2016 (Dag 14)

Na het ontbijt zijn we aangesloten bij een rondleiding met gids over het park van het Arenal Observatory Lodge & Spa. Aangezien deze tour gratis was zijn we aangesloten, en dat bleken meer mensen gedacht te hebben. We gingen dus met een flinke groep op pad.

Gratis Tour

Het was een wandeling door de tuin van het hotel, vervolgens richting de waterval en daarna met een wagen werden we teruggebracht.

De Tour was aardig, maar we hebben wel een half uur naar de uitleg van de gids staan luisteren waarin hij zeker 5 keer hetzelfde heeft verteld. De waterval was erg de moeite waard, en je mag ook niet echt klagen bij een tour die gratis door het hotel wordt aangeboden.

Wel kwamen we er al vrij snel achter dat wij NOOIT een groepsreis gaan maken, aangezien we ons binnen enkele minuten al vreselijk konden ergeren aan bepaalde mensen in de groep. Al met al was het een leuke start van de dag. We hebben de dag voortgezet met een lunch in La Fortuna, waarna we aankwamen bij Arenal Mundo Aventura.

Canopy Tour Arenal Mundo Aventura

Hier hadden we onze canopy tocht gepland staan voor de middag. We hadden gekozen voor de meest uitgebreide versie met maar liefst 12 lijnen om naar beneden te gaan. De langste lijn was bijna 1 kilometer en bood ook nog eens een prachtig zicht op de waterval van La Fortuna.

Het was een prachtige activiteit om eens mee te maken. Ook al viel het soms niet mee om in 1 keer de overkant te halen en om recht te blijven hangen, hebben we toch enorm genoten. De hoogtes en snelheid waren spannend en het uitzicht was  geweldig. We zijn blij dat we voor de tocht met 12 lijnen hadden gekozen, want de tijd vloog voorbij.

Er was ook een fotograaf voor ons bij die maar liefst 130 foto’s van ons heeft gemaakt tijdens de tocht. Al met al was het dus een actieve dag! Morgen vertrekken we weer vanuit Arenal en gaan we naar onze volgende bestemming in Costa Rica, Tambor. Dit wordt een een lange rit, inclusief oversteek met een veerboot. Morgen dus weer vroeg op pad, en veel zien van dit prachtige land!