2016Costa RicaNoord-AmerikaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Costa Rica, walvissen en schildpadden in Drake Bay (Dag 10)

Tijdens iedere vakantie komt er een moment dat ik (Judith) de blog een keertje wil schrijven. Deze dag is vandaag aangekomen. Gisteren vertelde Erik namelijk in de blog al dat we doorgereisd waren naar Drake Bay in Costa Rica. Hier zitten we vandaag nog en hebben we een geweldige dag snorkelen achter de rug. Waarom dit zo geweldig was en waarom Erik deze keer de blog niet schrijft lees je in het reisverslag van vandaag!

Woensdag 10 augustus 2016 (Dag 10)

Het wekkertje ging vanochtend zoals elke ochtend weer vroeg. Het heerlijke ontbijt stond om 6:00 uur klaar. Zodoende was er genoeg tijd om dit te laten zakken en de kans kleiner was om ziek te worden op de boot. We zijn vandaag namelijk gaan snorkelen bij Canõ Island. Een excursie waar we erg naar uit keken maar ook wel spannend vonden aangezien we nog nooit met een boot op open zee hebben gevaren en (met uitzondering van vorige week) nog nooit hebben gesnorkeld. Rond 7:30 uur werden we met een bootje opgehaald. Deze zat al goed gevuld met de rest van de groep: 2 Amerikanen die oorspronkelijk uit India komen, met 2 reddingsvesten moesten zwemmen en waarvan de man ziek werd van de boottocht en het snorkelen.

Een Frans gezin waarvan de vader zich nogal belangrijk voelde en iedere keer in de boot ging staan zodat de rest niks meer zag. En een Frans koppeltje wat maar niet van elkaar af kon blijven of zoals wij vaker zeggen “Doe dat lekker thuis!” Na een boottocht van 40 minuten werd de boot stil gelegd om walvissen te spotten. En ja hoor!! We hebben er 2 gezien!! Eerst spuiten ze water naar boven om zich daarna boven water te laten zien. Waanzinnig om zo een groot dier te zien!!

Daarna zijn we verder gevaren naar de snorkelplaats. Vanuit de boot moesten we in de zee springen en gingen we verder op zoek naar andere vissen. We zwommen met de groep bij elkaar en de gids wees allerlei mooie vissen aan en liet ons een zeester en een zeekomkommer zien. Na een tijdje zijn we met de boot naar het eiland gegaan om daar een half uurtje pauze te nemen.

Op de boot voelde Erik zich niet heek erg goed en hij twijfelde of hij met de tweede duik mee zou gaan. Gelukkig heeft hij dat wel gedaan!! We gingen met de boot naar een dieper stuk zee voor de tweede duik. Het water was hier niet zo helder als bij de eerste maar hier was het ook prachtig! Na 5 minuten riep onze gids ineens “shark!” En onder ons zwom een white tip reef shark. Heel vet om te zien!

Toen ik net dacht dat deze tour pas echt perfect zou zijn met een schildpad, riep de gids dat we zijn kant op moesten komen om een schildpad te zien. Een grote en mooie schildpad zwom rustig naar boven om daarna weer naar de bodem te gaan. Dit maakte het voor mij helemaal compleet!!

Na weer een half uurtje in het water zijn we met de boot terug gekeerd naar Drake Bay aan het vaste land van Costa Rica. Halverwege de tocht werd de boot ineens stil gelegd en zagen we nog een walvis! Zijn gigantische staart kwam mooi helemaal uit het water om daar vervolgens weer in te slaan. Wauw! Wat hebben we toch weer geluk gehad met het spotten van dieren. De rest van de middag hebben we lekker rustig in de prachtige kamer van het Drake Bay Getaway Resort doorgebracht. Heel de trip is toch wel vermoeiend geweest en vanuit de kamer kun je hele mooie vogels zien. Terwijl ik dit zit te schrijven zie ik een eindje verderop een geel vleugel ara vliegen. Een prachtige rode papegaai!

Vanavond weer een lekker drie gangen menu bij het hotel en vroeg naar bed. Morgen gaat namelijk de wekker weer vroeg zodat we de boot naar Sierpe kunnen nemen waar onze huurauto staat te wachten om maar San Gerardo de Dota te rijden. Een plek waar het nevelwoud zit en waar het lekker koel is. Maar nu eerst nog lekker genieten van dit waanzinnige uitzicht!

0 gedachten over “Costa Rica, walvissen en schildpadden in Drake Bay (Dag 10)

• Toine van Loenhout

Hele mooie foto’s van de wereld onder water. Jullie maken heel veel bijzondere dingen mee.