2016Costa RicaNoord-AmerikaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Costa Rica, een lange autorit naar Tambor (Dag 15)

In onze vorige blog vertelden we over onze actieve dag in Arenal. Voor vandaag stond er een minder actieve dag op het programma. We hadden namelijk een lange autorit voor de boeg die ons dwars door Costa Rica naar Tambor zo brengen. In deze blog vertellen we je alles over deze vijftiende dag van onze reis!

Maandag 15 augustus 2016 (Dag 15)

Na het ontbijtbuffet in het Arenal Observatory Lodge zijn we rond 8 uur op pad gegaan. Er wachtte ons vandaag een lange maar mooie rit door Costa Rica naar Tambor. Op advies van enkele mensen zijn we om het meer van Arenal heen gereden. Dit kostte ons misschien wel enkele minuten meer tijd, maar het uitzicht op dit meer was op sommige momenten prachtig om te zien en we hadden hier ook nog niet eerder gereden.

Puntarenas

Nadat we het meer om waren gereden vervolgenden we onze weg naar Puntarenas. Door verschillende dorpjes en via allerlei kronkelwegen kwamen we daar uiteindelijk terecht. Vanuit dit schiereiland vertrok namelijk de boot naar Paquera.

Omstreeks 11:30 kwamen we bij Puntarenas aan, waar we al vrij snel onze auto klaar konden zetten vooraan in de rij van auto’s die de boot op moesten. Nadat we een lunch hadden gehad en kaartjes hadden gekocht konden we rond 13:30 de boot op. De auto werd onderaan geparkeerd, en zelf zochten we een mooi plaatsje uit om te gaan zitten.

Om 14:00 vertrok de boot voor een vaart van ongeveer 1 uur. Genietend van het uitzicht (waar we zelfs nog een schildpad in her water wisten te spotten!) was het een mooie reis.

Tambor

Eenmaal aan wal was het nog 40 minuten rijden naar het hotel. Aangekomen bij het Tango Mar Beach Resort waren we opnieuw onder de indruk van ons verblijf voor de komende nachten. Het resort ligt werkelijk pal aan zee en is van alle gemakken voorzien, een prachtig zwembad (met bar!), hangmatten, eigen golfbaan en tennisbanen, een viewpoint en waterval. Ook de kamer ziet er uitstekend uit, met een schitterend uitzicht direct aan zee. Zo dicht hebben we nog nooit aan zee gezeten!

Het was inmiddels al laat op de middag, en na een korte duik in het zwembad met een bijbehorende cocktail zijn we heerlijk gaan eten in het restaurant van het hotel. Vandaag gaan we de dag zelf invullen en gaan we waarschijnlijk met onze eigen auto enkele stranden bekijken hier in de buurt en al het moois rondom dit hotel bezichtigen.