2019MexicoMexico (20/07/2019 - 09/08/2019)Noord-AmerikaReisverslagen

Mexico, onze eerste dagen in Cancún (Dag 1 & 2)

Zaterdag 20 juli 2019 (Dag 1)

Onze reis startte al vroeg in de ochtend. Rond 5 uur ging de wekker want we moesten om 9 uur onze eerste vlucht naar Manchester nemen vanuit Brussel. Gelukkig liep dit allemaal voorspoedig en kwamen we mooi op tijd bij luchthaven Zaventem aan. Helaas had de vlucht naar Manchester wat vertraging en daar zouden we de volgende vlucht nemen naar Mexico om in Cancún te landen. In Manchester moesten we ons dus enorm haasten, en waar het eerst leek dat we het niet meer gingen halen ploften we nog net voor vertrek in onze stoelen voor de vlucht naar Mexico!

Het kleine vliegtuigje dat ons naar Manchester bracht.

Eenmaal in Cancún aangekomen werden we met een busje naar het autoverhuurbedrijf Alamo gebracht. Gelukkig hadden we al onze verzekeringen goed op orde, dus zonder moeilijkheden konden we al snel vertrekken. De Chevrolet Aveo bracht ons in ongeveer een half uur bij ons hotel aan. We zouden 2 nachten verblijven in het La Villa du Golf a Cancun Hotel. Het is een klein en heel rustig hotel, wat een uitzondering is in deze plaats.

Onze huurauto voor de komende weken
Het eerste hotel bevalt uitstekend!

Gisterenavond zijn we met de auto naar de zogenaamde Hotel Zone van Cancún gereden om daar 2 simkaarten voor Mexico kopen en vervolgens heerlijk bij een taqueria te gaan eten. Ondanks het tijdsverschil van 7 uur voelden we ons behoorlijk fit. Terug op de hotelkamer vielen we gelukkig wel als een blok in slaap.

Zondag 21 juli 2019 (Dag 2)

Ondanks dat we als een blok in slaap vielen dacht onze biologische klok daar toch echt iets anders over. ‘s Nachts zijn we een paar keer wakker geworden met het gevoel dat het al ochtend was, waar het echter nog steeds nacht was. Onze dag begon daarom vandaag al vroeg want na 6:00 uur was de slaap toch echt op. We begonnen rustig met een uitstekend ontbijt in het hotel.

Met quesedillas als ontbijt begint de dag al goed.
Cancun Sign

Het plan voor vandaag was om met de auto rustig de boel een beetje te verkennen en een strandje mee te pikken. We gingen daarom eerst met de auto naar Playa Delfines. Hier bevindt zich ook het zogenaamde Cancún Sign, en dat hebben we geweten. Het was er enorm druk om op de foto te gaan met een paar gekeurde letters. Dit sloegen we daarom maar even over. Het strand was (mede door de enorme hoeveelheden zeewier hier aan de Mexicaanse stranden) ook niet heel aantrekkelijk dus besloten we om door te rijden. De grote letters van Cancún zouden we overigens niet alleen hier tegenkomen, maar in heel Mexico.

Een paar gekleurde letters levert hier in Cancún een flinke wachtrij op.
Puerto Morelos

We reden door naar Puerto Morelos, op ongeveer 30 minuten rijden van Cancún. Deze kleine kustplaats beviel ons al meteen een stuk beter. Het was hier kleiner en rustiger, maar had wel een aantal leuke restaurantjes en barretjes. Ook hier hadden ze hun eigen sign waar het een stuk minder druk was. We hebben er even rondgekeken en wat lekkers gedronken alvorens we terug gingen richting Cancún.

Puerto Morelos is een aangename verrassing.
Hier geen rij voor een aantal letters, dus nam ik vakkundig mijn plaats in.
Playa Lagarto

We besloten na Puerto Morelos richting Playa Lagarto te rijden in hartje Cancún. Dit strand bevindt zich direct achter de clubs die het hart van het locale uitgaansleven vormen. Na een stevige lunch konden we 2 bedjes huren om nog even lekker te liggen. Rustig was het hier allerminst want de ene geluidsbox overstemde de andere met ieder zijn eigen gewenste muziek. Wel hebben we lekker ontspannen gelegen en onze ogen uitgekeken. Ondanks het aanwezige zeewier hebben we nog een lekkere duik genomen.

Bij terugkomst hebben we nog even een frisse duik in het zwembad genomen om de avond af te sluiten met een pizza en een enorme cocktail!

Het hotel in Cancún was duidelijk goed afgesloten.

Na 2 dagen Cancún houden we het hier voor gezien. Morgen rijden we naar Chiguilá waar we de boot zullen nemen naar Isla Holbox. Hier hebben we voor 3 nachten geboekt.