2016Noord-AmerikaPanamaPanama & Costa Rica (01/08/2016-19/08/2016)Reisverslagen

Panama, naar Puerto Lindo en Las Lajas (Dag 5 & 6)

Door een gebrek aan Wifi is het verslag wat later gekomen. Want je kan het je bijna niet voorstellen tegenwoordig, maar er bestaan nog plekken waar geen Wifi is. En dat is soms niet eens zo verkeerd. De laatste blog ging over Portobelo en daarin vertelden we al dat we door zouden reizen naar Puerto Lindo, onze volgende bestemming in Panama. Inmiddels zijn we zelfs al met het vliegtuig in Las Lajas aangekomen. In deze reisblog vertellen we je hoe dit allemaal is gegaan!

Vrijdag 5 augustus 2016 (Dag 5)

Gisteren zijn we in Portobelo opgehaald door Bert van het Bambu Guest house, na een uitstekend verblijf bij Casa Congo. Verrast door onze grote en zware koffers zijn we naar hun prachtige guesthouse in Puerto Lindo gereden, op ongeveer 20 minuten rijden van Portobelo. Hier aangekomen bleken we wederom een erg mooie kamer te hebben waar we ditmaal echter maar een korte nacht door zouden gaan brengen.

Eilandtour Puerto Lindo

Direct na aankomst besloten we om de eilandtour te gaan doen die Bert’s vrouw Sandra voor ons had geregeld. Met een bootje vaarden we eerst door de mangrove om vervolgens bij Mamey Island aan te komen waar we 2 uur lang hebben kunnen snorkelen, zwemmen en relaxen. Ook hier hebben we weer veel kleurrijke vissen gezien en genoten van het uitzicht. Hierna zijn we naar Isla Grande gevaren waar we nog lekker hebben gegeten en gezwommen.

Bambu Guest House

Bij terugkomst bij her Bambu Guest House hoorden we al vrij snel apen brullen die die in het oerwoud zaten dat direct verbonden was aan de tuin van het guesthouse. Nadat de eerste apen te zien waren bleven ze komen en voor we het wisten konden we meer dan 10 brulapen spotten in de bomen.

Ze slingerden door de boomtoppen en waren erg goed te zien, en op foto vast te leggen. We hadden weer eens geluk om een dergelijk groot aantal van zo dichtbij te kunnen zien.

Na het avondeten hebben we nog wat nagepraat aan de bar met Bert en Sandra, maar zijn we wel op tijd naar bed gegaan want de andere ochtend moesten we er erg vroeg uit.

Zaterdag 6 augustus 2016 (Dag 6)

Om 6 uur bracht Bert ons namelijk vanuit Puerto Lindo naar Albrook AirPort in Panama City vanwaar we naar David zouden vliegen. Aangezien het een aardig eind rijden was, en Bert niet wist wat we onderweg allemaal tegen zouden komen zijn we op tijd vertrokken. We kwamen uiteindelijk ruim op tijd aan zodat we om 10:00 op konden stijgen naar David, een vlucht van nog geen uur waarmee we o.a. nog over het Panamakanaal zouden vliegen.

Hier zouden we door een taxi opgewacht worden met een naambordje met daarop onze namen. Helaas was die nergens te bekennen en nadat bijna de hele hal leeg was hebben we toch maar even contact opgenomen.  Een taxi was snel geregeld en na een flinke rit zijn we uiteindelijk na de middag bij het Las Lajas Beach Resort aangekomen.

Las Lajas

Het hotel ligt direct aan het strand en is volledig ingericht om heerlijk te ontspannen. We hebben dan ook lekker aan het zwembad gelegen en wat gegeten en gedronken.

In het begin van de avond barste er een tropische storm los waardoor het flink begon te waaien en regenen. We hebben overdekt gegeten maar op tijd onze kamer opgezocht. Morgen gaan we weer op pad en gaan we vanuit Las Lajas Beach Resort een Guaymi Tour doen waarmee we onder andere de lokale indianen en een waterval gaan bezoeken!

0 gedachten over “Panama, naar Puerto Lindo en Las Lajas (Dag 5 & 6)

• Is wel plezant als je je soortgenoten tegen komt in het oerwoud hé Erik , dan voel je je toch een beetje thuis. Knappe reis en ik geniet van je verslag telkens weer. 😉

• Bianca Schillemans

Zo leuk om julie belevenissen weer te lezen! Geniet ervan! Groetjes bianca

• Tineke de Vriex

Het is daar super mooi daar zo te zien. Leuk dat ik met jullie mag “meereizen”