2018BoliviaReisverslagenZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Bolivia, La Paz & Sucre (Dag 25/26/27/28)

Bij het schrijven van deze blog zitten we inmiddels in Sucre. In de vorige blog hebben we uitgebreid verteld over ons verblijf in La Paz. Daar hebben we nog een aantal dagen verbleven voor we verder zijn gereisd naar Sucre. In dit reisverslag vertellen we je dan ook alles over onze laatste dagen in La Paz, en hoe we verder zijn gereisd door Bolivia naar Sucre!

Zaterdag 4 augustus 2018 (Dag 25)

De afgelopen dagen hebben we het wat rustiger aangedaan om verschillende redenen. De dag dag nadat we Death Road hadden gefietst besloten we om met de kabelbaan naar een winkelcentrum in La Paz te gaan. Daar zit immers het Hard Rock Café, en dat is nou eenmaal vaste prik tijdens onze reizen. Daarnaast is deze vestiging van het Hard Rock Café van La Paz in Bolivia uniek. Het is namelijk het hoogste gelegen Hard Rock Café ter wereld. In het winkelcentrum zat ook een bioscoop, maar helaas draaide er nagenoeg geen films in het Engels zodat we besloten om enkel een hapje te gaan eten.

Na wat rondkijken in de stad en een simpele avondmaaltijd besloten we nog wat te gaan drinken in het hostel. Bij aankomst bleek daar ook een Duits stel te zijn die we een dag eerder hadden ontmoet. Als we ons zouden verkleden kregen we gratis drank, dus uiteraard deden we dit. Enkele drankjes later zat deze dag er weer op.

Zondag 5 augustus 2018 (Dag 26)

De dag erna ging het helaas met Judith wat minder. Ze voelde zich niet goed, en met de nachtbus naar Sucre in het vooruitzicht besloten we om deze dag te laten voor wat het was. Ik heb nog wel een klein rondje door de stad gelopen waar een enorme parade gaande was.

Aan het eind van de middag hebben we samen nog wat gegeten en zijn we volledig bepakt naar het busstation van La Paz gegaan. Om 19:00 uur zou daar onze bus vertrekken naar Sucre. Helaas bleek hier weinig interesse in en werden we in de bus van 20:00 uur ingedeeld.

Maandag 6 augustus 2018 (Dag 27)

Na wat oponthoud in La Paz kwamen we rond 9:00 uur aan in onze volgende bestemming in Bolivia, Sucre. De bus was gelukkig lekker warm en van uitstekende kwaliteit, wat schijnbaar niet bepaald de regel is in Bolivia.

Sucre is een hele verandering ten opzicht van La Paz. De stad is veel schoner, witter en warmer. Gisteren was de nationale feestdag van Bolivia en ook hier was daarom een enorme parade door de stad. Het betekende echter ook dat veel winkels en restaurants gesloten waren.

Na een wandeling door de stad en het aanschouwen van de parade hebben we gekeken wat de de volgende dag konden gaan doen. De Walking Tour die bij het Condor Café stond leek ons wel wat en dat besloten we dan ook de dag erna te gaan doen. Na een drankje en een hapje doken we weer ons zeer ruime bed in van het Hostal Casarte Takubamba waar we 3 nachten verblijven.

Dinsdag 7 augustus 2018 (Dag 28)

Na het ontbijt in de buitenlucht zijn we vanochtend om 10:00 uur vanuit het Condor Café de Walking Tour gaan doen. Het was een erg goede tour die ons met een kleine groep langs de mooiste gebouwen, markten, pleinen en parken van Sucre bracht. Ook konden we dankzij onze gids Tito heerlijke vruchten, chocola en drank proeven. Al met al was het een erg leuke en lekkere tour!

Tijdens de tour kwamen we overigens nog bij een heel kleine goed verstopt cafeetje waar we echte Boliviaanse drank kregen en een spelletje moesten spelen. Met 12 muntjes moesten we op een tafeltje mikken met een kikker en verschillende gaten, een soort Boliviaans darten.

Na de Walking Tour heb ik nog een lekker broodje gegeten bij een Venezolaans restaurant alvorens we terug gingen naar het hostel. Judith werd helaas weer niet lekker en dus besloten we de middag hier verder door te brengen.

Het is gelukkig geen straf om hier op de binnenplaats te genieten van het zonnetje, maar hopelijk voelt ze zich snel beter. We zijn vandaag precies 4 weken onderweg en morgen staat er nog een dag in Sucre op het programma alvorens we door willen gaan reizen naar Uyuni.

0 gedachten over “Bolivia, La Paz & Sucre (Dag 25/26/27/28)

• Ha Erik en Judith inderdaad prachtige gebouwen ik hoop dat je je weer goed voelt verder goede reis