2018BraziliëZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Brazilië, Fortaleza & Natal (Dag 78/79/80/81)

Na ons vertrek uit Brasília kwamen we laat op de avond aan in Fortaleza. We namen de Uber naar het Pauli Hotel waar we uiteindelijk 3 nachten zouden blijven. Na Fortaleza zijn we ook nog verder gereisd naar onze volgende bestemming in Brazilië, Natal. In dit reisverslag lees je hier alles over!

Woensdag 26 september 2018 (Dag 78)

De andere ochtend hebben we na het ontbijt rustig aan gedaan en zijn we naar het centrum van Fortaleza gegaan. We dachten bij het “Tourism Centre” wat informatie te kunnen vinden, maar dit bleek helaas niet zo te zijn. Er waren wel genoeg winkeltjes, maar dat hadden we snel gezien.

Een straat verder kwamen we al snel uit op een van de bekendste bezienswaardigheden van Fortaleza, de Catedral Metropolitana de Fortaleza. Hier hebben we even snel binnen gekeken alvorens we verder liepen.

Naast de kathedraal zat de Mercado Central de Fortaleza, de bekendste markt van Fortaleza. Voor goede prijzen waren hier op maar liefst 5 verdiepingen allerlei producten te vinden zoals bikini’s, t-shirts, zwembroeken, jurkjes, schoenen, souvenirs en eten. We hebben hier dan ook nog een nieuwe zwembroek gekocht (voor €4!) en een jurkje voor Judith (voor €7!). Ook hebben we hier weer ons volgeladen bord afgewogen aan een buffet voor €1 per 100 gram. Het was er erg druk, en dat is meestal een goed teken. We hebben er dan ook erg lekker gegeten. Ook hebben we in deze markt buskaartjes gekocht voor de volgende dag.

Vervolgens liepen we langs de Dragão do Mar Center of Art and Culture. Dit kleurrijke plein is tijdens festiviteiten het middelpunt van de stad, maar wij waren er op een erg rustig moment.

Hierna vervolgden we onze weg richting het stand. Het waaide echter enorm waardoor het zand werkelijk over het strand heen vloog. Dit nodigde dus niet uit om verder richting het water te wandelen, maar we konden nog wel een leuke foto maken.

Vervolgens namen we de Uber terug naar het hotel waar we nog even van het zwembad genoten. We besloten de avond af te sluiten met een etentje aan de kust. We werden hier zeer aangenaam verrast, want waar het eerder die dag vrij rustig was bleek het nu een drukte van jewelste. Overal waren Brazilianen aan het sporten, er was een levendige avondmarkt en de terrassen zaten goed vol. We deelden samen een heerlijke pizza en namen hier uiteraard nog maar eens een cocktail bij.

Donderdag 27 september 2018 (Dag 79)

De volgende dag stonden we na het ontbijt klaar om op de bus te wachten. Rond 9:30 uur kwam deze aanrijden en bracht hij ons naar BeachPark. BeachPark is het grootste waterpark van Zuid-Amerika. Gelegen aan het strand is dit enorme resort vooral gebouwd rondom het waterpark met enorme glijbanen en golfslagbaden. De entree was vrij prijzig, maar dit bleek al vrij snel de moeite waard. Er waren redelijk wat bezoekers, maar het was zeker geen drukke dag. We hebben bijna nergens lang hoeven te wachten en hebben onze favoriete glijbanen meerdere malen gehad.

We hebben er een geweldige dag gehad en dit park moet je dan ook absoluut bezoeken als je hier in de buurt bent. Het was schoon, uitstekend geregeld en de glijbanen waren geweldig.

Volledig uitgeput stapten we dan ook weer in de bus terug naar het hotel. Daar aangekomen liepen we weer naar de boulevard voor een lekkere schaal bananen gnocchi en een ijsje.

Vrijdag 28 september 2018 (Dag 80)

De volgende ochtend namen we weer een Uber richting het busstation. De chauffeuse sprak erg goed Engels, waardoor we voor het eerst in een Uber een echt gesprek konden hebben. Om 9:00 uur vertrok de bus in Brazilië naar van Fortaleza naar Natal, voor een rit die 8 1/2 uur zou moeten duren. De kaartjes had ik de avond ervoor online gekocht, dus we konden direct in de bus stappen.

We hadden luxe stoelen genomen met wat meer beenruimte en sukkelden al snel weg. Na ongeveer 4 uur rijden stopte de bus bij een restaurant en tot onze verbazing werden we hier al verwacht. Ook hier konden we onze borden weer volladen en voor een prikkie eten. Dit kwam ons erg goed uit en met goed gevulde magen stapten we weer in de bus. Het was maar goed dat we gegeten hadden, want de 2e helft van de reis zou een stuk langer duren. We hebben lang moeten wachten bij werkzaamheden aan de weg, en daarnaast leek onze chauffeur de weg ook niet goed te weten rondom het busstation. Er was ook nog veel hilariteit in de bus door een overgelopen toilet, dus we waren blij dat we rond 19:30 eindelijk uit konden stappen.

We namen weer een Uber naar ons hotel, het Casa Turquesa Hotel. We bleken weer een goede keuze gemaakt te hebben want het bleek een leuk hotel te zijn met zeer vriendelijke eigenaren. De locatie is ook perfect, op 100 meter van het strand en dichtbij verschillende restaurants. We gingen een plek zoeken om te eten en kwamen al snel uit bij een gezellig plaatsje waar verschillende foodtrucks opgesteld stonden. We genoten hier van heerlijke wraps en natuurlijk caipirinhas.

Na Fortaleza was Natal onze volgende bestemming in Brazilië
Zaterdag 29 september 2018 (Dag 81)

Natal verraste ons erg positief en vandaag besloten we dan ook om een dag langer te blijven. De eigenaar van het hotel heeft voor morgen een tour voor ons geboekt waarbij we in een buggy door de duinen gaan rijden, dus voor vandaag stonden er andere zaken op het programma.

Zo moesten we de wekelijkse wasbeurt gaan doen, waar we ditmaal in een wasserette met selfservice terecht konden.

Hierna zijn we naar het strand gegaan. Ons eerste bezoek aan een Braziliaans strand was precies wat je er van verwacht. Het strand was erg schoon, heerlijk water en je werd enorm goed geholpen. Er liepen zoveel verkopers rond dat we het strand hadden kunnen verlaten met nieuwe bikini’s , lakens, mokken, zonnebrillen, armbandjes, tatoeages, speelgoed, electronica, schelpen en schilderijen maar we hebben alle verkopers afgeslagen.

Wel namen we lekkere ligbedden en een uitgebreide lunch (uiteraard met de bijbehorende caipirinhas). Het was heerlijk genieten aan het strand.

Na een duik in het zwembad maken we ons nu gereed voor het avondeten. We gaan wederom een kijkje nemen bij de foodtrucks, en misschien hebben ze er ook nog wel een caipirinha…

0 gedachten over “Brazilië, Fortaleza & Natal (Dag 78/79/80/81)

• Ha Judith en erik dat is heerlijk genieten in Brazilië vooral dat lekkere eten en het mooie zwempak geniet nog van de reis