2018PeruReisverslagenZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Peru, de duinen van Huacachina en in een vliegtuig boven Nazca (Dag 7/8/9)

In onze vorige blog vertelden we al hoe we met de bus terecht waren gekomen op onze volgende bestemming in Peru, Huacachina. In deze blog nemen we je mee naar de volgende dagen. Zo hebben we met een buggy door de duinen van Huacachina geracet en in een klein vliegtuigje boven Nazca in Peru gevlogen. Je lees het allemaal in het nieuwste reisverslag!

Dinsdag 17 juli 2018 (Dag 7)

Na de late avond met de nodige drankjes vielen we goed in slaap in Huacachina. Deze ochtend zouden we niet veel meer doen dan lekker aan het zwembad hangen, want het was inmiddels erg goed weer geworden. Later op de dag stond er wel een activiteit gepland, de Buggy Tour door de zandduinen van Huacachina.

Omstreeks 16:00 stonden we dan ook startklaar bij het meetingpoint en we kregen al snel een buggy aangewezen. Met volle vaart reed Manuel door de woestijn met deze buggy en haalde werkelijk iedereen in. Op mooie plekken stopten we om foto’s te kunnen maken.

Na deze stops waren we toe aan het echte werk, het sandboarden. We kregen allemaal een sandboard uitgereikt en konden ons op 3 behoorlijke steile zandduinen uitleven. De eerste keer gingen we op de buik, de 2e keer gingen we zittend. Benieuwd hoe dat eruit zag? Check de video:

Op de terugweg gaf onze knotsgekke chauffeur nog wat gas bij en zo vlogen we weer terug naar Huacachina. Daar aangekomen hebben we op een dakterras lekker wat gegeten en terug naar het hotel gegaan. Omdat hier wederom een BBQ bezig was zijn we met onze oordopjes in weer in slaap gevallen.

Woensdag 18 juli 2018 (Dag 8)

De volgende dag zouden we rustig aan kunnen doen, want de bus zou pas om 13:00 vertrekken. Na een rustig ontbijt en lunch zijn we de bus dus ingestapt die ons naar de volgende bestemming zou brengen in Peru, Nazca. Eerst stopten we echter voor een Pisco proeverij. Een veel te blije gids gaf ons hier uitleg over het maken van de echte Peruaanse wijn en Pisco. Zijn verhalen waren interessant, maar zijn overkomen werkte op de zenuwen van de hele bus. Gelukkig mochten we nog gratis Pisco proeven, dus dat maakte veel goed.

De rit ging helaas niet zo snel als verwacht, en dus kwamen we later dan verwacht aan bij de Nazca Tower. Vanaf deze toren konden we de eerste Nazcalijnen zien die we een dag later ook vanuit het vliegtuig zouden gaan zien.

Kort hierna kwamen we aan in het kleine stadje Nazca. Nadat we snel met de groep gegeten hadden konden wij door naar ons verblijf, en kon de bus weer verder. Aangekomen bij Hospedaje El Telar werden we met open armen ontvangen door de eigenaar Juan, die blijkbaar al bij het busstation op ons had staan wachten. Het verblijf was simpel, maar zeer schoon en Juan was erg gastvrij. Hij had ook de vlucht voor ons geregeld voor de volgende ochtend.

Donderdag 19 juli 2018 (Dag 9)

We moesten dus vroeg uit de veren, want om 8:00 werden we opgehaald. Nadat we onze vuile was aan Juan hadden gegeven en hadden ontbeten stond het busje inderdaad stipt om 8:00 klaar. Aangekomen bij het vliegveld konden we vrij snel instappen. We zaten met 8 personen in een klein vliegtuigje en hadden een geweldige vlucht. Het weer was fantastisch en we hadden prachtig zicht op de Nazcalijnen.

De lijnen van Nazca, voluit Lijnen en geogliefen van Nasca en Palpa, zijn geogliefen, tekeningen in het zand van de pampa’s van Jumana en Nazca in Peru. De tientallen figuren van dieren, honderden geometrische vormen en duizenden lijnen en lijnenspellen zijn in het woestijnzand van de hoogvlakte van Peru lang bewaard gebleven. De hoogvlakte is een van de droogste gebieden op aarde met een gemiddelde jaartemperatuur van 25 graden Celsius. Het is er bijna altijd windstil en er valt vrijwel geen regen, zodat de lijnen duizenden jaren bewaard bleven. (Wikepedia.nl)

Ook hier waren we in de gelegenheid om een filmpje te maken!

Terug in Nazca hebben we de dag gevuld met lunchen, relaxen, onze schone was weer opvouwen en avondeten. Om 18:45 moesten we namelijk weer gereed staan voor de bus van PeruHop. Ditmaal was het een nachtbus waarmee we bijna 11 uur later rond 6:00 in de ochtend in Arequipa werden afgezet. Vanuit daar werden we ook netjes naar ons hotel gebracht waar we direct aan het ontbijt konden aanschuiven.

De komende dagen zitten we dus in Arequipa, de 2e stad van Peru, op een hoogte van 2300 meter. Daar meer over in onze volgende blog!

0 gedachten over “Peru, de duinen van Huacachina en in een vliegtuig boven Nazca (Dag 7/8/9)

• Wauw wat een prachtige foto’s en filmpjes . Echt gaaf en genieten doen jullie zo te zien . Het is voor ons ook echt super leuk om te zien wat jullie allemaal ondernemen . Nog heel veel plezier . X

• Oh wat gaaf Judith en erik leuke filmpjes hoor das genieten hoor veel reis plezier