2018PeruReisverslagenZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Peru, onze laatste dag Lima en op naar Paracas (Dag 3 & 4)

We zijn nu een paar dagen onderweg en hebben de hoofdstad van Peru, Lima, verlaten. Over Lima heb je inmiddels al heel wat kunnen lezen in het reisverslag van onze vorige blog. We zijn doorgereisd naar de kustplaats Paracas. In deze blog dan ook een uitgebreid reisverslag van onze belevenissen!

Vrijdag 13 juli 2018 (Dag 3)

Gisteren hebben we op onze laatste dag in Lima een wandeling langs de kust van Peru gemaakt. Het hostel lag maar enkele straten van de kust af en hier lag een mooi wandelpad wat we hebben afgelopen. Deze wandeling bracht ons onder andere naar het “Parque del Amor” en het Larcomar winkelcentrum waar we nog wat hebben gegeten.

Na een lunch bij La Lucha aan het Kennedy Park in de wijk Miraflores zijn we doorgewandeld naar Huaca Pucllana.

De Huaca Pucllana is een oude piramide die is gebouwd door een inheemse beschaving die bekend staat als de Cultura Lima. De piramide is gebouwd rond het jaar 500 n. Chr. en fungeerde als belangrijke ontmoetingsplaats waar ceremonies werden gehouden en politieke evenementen plaatsvonden. Nu is het een ideale plek om meer te weten te komen over het verleden van Lima en Peru. De tempel is gemaakt van klei en adobe, een mengsel bestaande uit zand, klei en water. Huaca Pucllana maakt deel uit van een complex dat bijna 5 hectare grond bestrijkt. (Aldus Expedia.nl!)

We hebben hier een rondleiding van 1 uur gehad over dit indrukwekkende en interessante terrein midden in deze levendige stad.

Hierna zijn we terug naar het hostel gewandeld en onderweg genoten van Sushi met Inka Kola. Inka Kola is de meest gedronken frisdrank in Peru, smaakt naar kauwgom en knalt de vullingen uit je tanden; lekker dus!

Zaterdag 14 juli 2018 (Dag 4)

Na een korte nacht, die rond 3 uur abrupt werd onderbroken doordat we door het bed zakten, stonden we om 6:30 klaar voor de eerste rit in de bus van PeruHop. Deze goed gevulde bus heeft ons vandaag naar Paracas gebracht. De rit was zeer aangenaam met goede stoelen, WiFi en enkele leuke stops.

Een daarvan was het bezoek aan de slaventunnels van Casa Hacienda San José. Hier hebben we een kort bezoek gebracht en zelf een heel klein gedeelte kunnen ervaren van een 17 kilometer lang gangenstelsel waarmee vroeger de slaven illegaal Peru mee werden binnen gebracht.

Hierna kwamen we aan in Paracas. Paracas is een van de best bezochte plaatsen in Peru. Dit komt voornamelijk door de natuur die hier in de omgeving te aanschouwen is en het toerisme wat dit met zich mee heeft gebracht.

Nadat we in het hotel waren ingecheckt hebben we een wandeling door het plaatsje gemaakt en een (erg frisse) duik in het zwembad genomen. We hebben de dag afgesloten met een paar heerlijke glaasjes Pisco Sour aan de kust en een lekkere maaltijd.

De Pisco sour is een cocktail van Zuid-Amerikaanse origine. Zowel in Peru als in Chili beweert men dat deze cocktail uit hun land stamt. De cocktail is een mengsel van Pisco gemengd met citroen- of limoensap met daarbovenop een laagje geklopt eiwit. (Wikipedia.nl)

Morgen zijn we gewoon lekker nog een dag in Paracas en gaan we om 8:00 uur met een boot een bezoek brengen aan de Ballestas eilanden waar we hopelijk zeeleeuwen, pinguïns en mogelijks zelfs dolfijnen te zien gaan krijgen.

0 gedachten over “Peru, onze laatste dag Lima en op naar Paracas (Dag 3 & 4)

• Zo hoef ik niet meer naar daar , jullie reisverslag is To the point . Mooie foto’s erbij. Nog veel plezier.