2018ArgentiniëReisverslagenZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Argentinië, Colonia Carlos Pellegrini (Parque Iberá) & Posadas (Dag 58/59/60)

Zoals in de vorige blog was aangegeven zouden we pas later een update kunnen geven, want we gingen naar een behoorlijk afgelegen plek: Colonia Carlos Pellegrini. Dit kleine plaatsje is gelegen aan het Parque Iberá in de provincie Corrientes in Argentinië. We zagen het staan in een Lonely Planet gids in Buenos Aires en het leek ons wel een leuke tussenstop richting Iguazu. Het zou een kleine versie zijn van het Pantanal in Brazilië, waar we een mooie flora en fauna aan zouden moeten treffen, en dit bleek zeker het geval!

Donderdag 6 september 2018 (Dag 58)

Eerst moesten we weg zien te komen uit Salto, Uruguay. We werden door de vader van de eigenaar van ons appartement opgehaald en deze zeer vriendelijke man bracht ons via de wasserette naar het busstation. Hier konden we ruim op tijd, in een nagenoeg lege bus, de overstap maken naar Concordia in Argentinië. Dit ging erg soepel. Het was waarschijnlijk de makkelijkste grensovergang die we tot nu toe hebben gehad.

Eenmaal in Concordia konden we een paar uur later de bus nemen naar Mercedes. Na een soepel rit van ongeveer 4 uur kwamen we rond 17:00 uur in Mercedes aan, waar Hugo al op ons zat te wachten. Omdat er erg weinig bussen naar Colonia de Pellegrini gaan waren we overeengekomen dat hij ons op zou komen halen. Met een vrij gare wagen reden we de zonsondergang tegemoet over hobbelige zandwegen. Onderweg zagen we al de eerste capybara’s zagen en 2 1/2 uur later kwamen we aan bij Posada El Yacare. We moesten dus een behoorlijk eind rijden om in het hart van Parque Iberá in Argentinië terecht te komen.

Na een broodje in een van de weinige eetgelegenheden in dit zanderige dorpje doken we ons bed in na een lange reisdag.

Vrijdag 7 september 2018 (Dag 59)

Na een goed ontbijt werden we de volgende dag door Hugo naar de ingang van het park gebracht. Onderweg werd er nog ergens een lunch voor ons geregeld. Eenmaal aangekomen bij de ingang konden we in de ochtend een aantal wandelingen doen. We maakten wandelingen over loopbruggen en door het bos.

We konden al vrij snel de eerste dieren zien, waaronder capybara’s, kaaimannen, verschillende vogels en rendieren.

Met een zeer warme maar goede ochtend liepen we terug richting het dorp. Bij Los Amigos kwamen we eerder dan gepland, toch konden we aanschuiven voor een heerlijke lunch. Hierna zijn we terug naar de posada gelopen om nog even te relaxen.

Rond 17:00 bracht Hugo ons weer richting de ingang. Hier ging een andere dorpsbewoner (David) ons per boot bij zonsondergang de lagune laten zien. Ondanks het feit dat zowel Hugo als David geen Engels spraken konden we elkaar toch goed begrijpen.

David voer ons 2 uur lang over het prachtige rustige water en stopte al vrij snel bij de kant. Hier bleek een flinke kaaiman te zitten waar we wel erg dichtbij kwamen! We zouden later wel tientallen kaaimannen zien. Ook zagen we nog meer capibara’s, herten en verschillende vogels.

Langzaam zagen we de zon onder gaan en werd het beeld nog mooier. Het was een prachtige avond waarin we verschrikkelijk veel dieren hebben gezien. Parque Iberá in Argentinië is meer dan de moeite waard om te bezoeken, zeker omdat het nog niet zo toeristisch is.

We hebben van dit alles ook nog een video gemaakt die te vinden is op onze YouTube pagina!

Die avond zijn we op zoek gegaan naar een ander restaurant en uiteindelijk een lekker bord pasta gegeten.

Zaterdag 8 september 2018 (Dag 60)

Vanochtend zijn we weer vertrokken naar een tussenstop in Posadas. Omstreeks 9:30 uur stapten we weer bij Hugo in de auto voor een lange rit. Urenlang reden we weer over hobbelige zandwegen om rond 13:00 uur in Posadas aan te komen. Hier namen we afscheid van elkaar en na een snelle hap in het winkelcentrum besloten we in de supermarkt wat boodschappen te doen voor de avond.

Per taxi zijn we naar het IROVA Apart Hotel gegaan waar we 1 nacht verblijven. We waren aangenaam verrast door het prachtige chalet waar we verblijven. We hebben nog lekker een frisse duik in het zwembad genomen. Daarna hebben we wat vlees warm gemaakt op de barbecue voor het avondeten.

We blijven hier maar 1 nacht, want morgenochtend gaan we om 10:15 uur met de bus naar Puerto de Iguazú. Hier zullen we 4 nachten verblijven en de wereldberoemde watervallen van Iguazú van verschillende kanten gaan bezichtigen!