2020ArtikelenDen Haag (15/08/2020-17/08/2020)EuropaNederlandReisverslagenRotterdam (22/07/2020-24/07/2020)

Rotterdam, havenrondvaart Spido (Dag 3)

Na twee dagen in de stad was vandaag onze laatste dag aangebroken. Na de kennismaking met onze wikkelboat, en de Food ’n Route tour waarmee we op de fiets door Rotterdam waren gereden hadden we ook vandaag nog iets leuks op het programma staan. Hoogtepunt zou de havenrondvaart van Spido door de haven van Rotterdam worden.

Vrijdag 24 juli 2020 (Dag 3)

We werden vanochtend vroeg wakker. Het bed in onze wikkelboat lag uitstekend maar onze nachtrust werd wreed verstoord door een erg vervelende mug in onze kamer. Al zoemend boven onze oren zorgde hij er hoogstpersoonlijk voor dat we eerder dan gewenst wakker werden. Toen we de gordijnen open deden bleek het ook nog eens een beetje te regenen. Dit was dus niet een al te beste start van de dag, maar erg verrast waren we ook weer niet . We hadden natuurlijk het weerbericht voor vandaag goed bekeken dus hadden we hier al rekening mee gehouden. Nadat we binnen ons ontbijt hebben genuttigd en alles netjes hadden opgeruimd was het dan ook tijd om ons huisje op het water te verlaten.

Spido

Om 11:45 uur hadden we vanochtend een havenrondvaart gepland staan van Spido. Al sinds 1919 vaart Spido met boten door de Rotterdamse haven. Waar dit eerst nog was om medewerkers te vervoeren en als watertaxi worden er tegenwoordig toeristen per boot rondgeleid. Gezien het weer leek ons dit wel een goede keuze en dit bleek ook zo te zijn. Lekker relaxed bracht de vaart van ongeveer 1 uur en 15 minuten ons langs de skyline van Rotterdam naar de haven tot aan Schiedam. We kregen uitleg over de activiteiten in de haven en bijvoorbeeld de Maastunnel. Natuurlijk mocht ook de SS Rotterdam en Hotel New York tenslotte niet ontbreken.

Natuurlijk is dit een van de meest toeristische activiteiten die je kan doen, maar dat maakt ons helemaal niks uit. Soms is het toch ook gewoon leuk om lekker de toerist uit te hangen?

In de rij voor de Spido
In de rij voor de Spido in Rotterdam
Nog maar eens die Erasmusbrug
De Skyline van Rotterdam
De Skyline van Rotterdam vanaf de Spido
Een gigantisch cruiseschip
Natuurlijk mag de SS Rotterdam niet ontbreken.
Bazar

Eenmaal van de boot af was het tijd voor een goede lunch. Een paar dagen terug hadden we Restaurant Bazar al gezien in de Witte de Withstraat. De drukke en sfeervolle tent trok ons aan en toen we eenmaal in de buurt waren konden we het niet laten om hier te gaan eten. We hadden inmiddels flinke honger dus kozen we voor de “uitgebreide lunch voor twee personen”. Dit was niets te veel gezegd want na even wachten was de tafel gevuld met allerlei lekkere gerechtjes.

Onze uitgebreide lunch voor twee
Met zo'n lunch was een uitgebreid diner deze avond niet meer nodig!
Met zo’n lunch was een uitgebreid diner deze avond niet meer nodig!
Terug naar huis

Goed gevuld sloten we hiermee onze citytrip naar Rotterdam af. Na nog een kleine aankoop in de winkelstraat wandelden we door het inmiddels zonnige Rotterdam terug naar het centraal station. We hebben een paar erg mooie dagen gehad waarbij we al heel snel het echte vakantiegevoel hadden. Dit komt mede door de accommodatie waar we de afgelopen dagen verbleven, maar ook door de leuke tour en het lekkere eten en de heerlijke drankjes dat we overal hebben genuttigd.

We namen de trein terug naar Roosendaal waar de moeder van Judith ons op kwam halen. Inmiddels zitten we weer lekker thuis en genieten we nog even na van de mooie dagen. We hadden deze zomer graag een mooie reis naar een verre bestemming gemaakt maar dat zit er er momenteel nog niet in. Deze citytrip in eigen land is ons dan ook verrassend goed bevallen en bleek een erg leuk alternatief. Hopelijk staat de situatie het de komende tijd dan ook toe om binnen een paar weken nogmaals een leuke citytrip in Nederland te gaan maken!

Centraal Station van Rotterdam
..en weer in de trein terug naar huis!