2021ArtikelenCuraçaoCuraçao (29/11/2021-10/12/2021)Noord-AmerikaReisverslagen

Curaçao, onze laatste dagen op het eiland (Dag 10/11)

In het vorige reisverslag heb je al kunnen lezen hoe we het strand van Grote Knip hebben bezocht en de Local Food Walk bij Dundu Tours hebben gedaan. Bij het publiceren van deze blog zijn we helaas al weer thuis, maar toch kijken we nog even terug naar de laatste 2 dagen van ons verblijf op Curaçao. In dit reisverslag kan je dan ook lezen wat we hier de laatste dagen nog hebben gedaan!

Woensdag 8 december 2021 (Dag 10)

Met onze laatste volle dag op het eiland besloten we om terug te gaan naar een van de eerste stranden waar we geweest waren tijdens deze reis. We houden enorm van lekker snorkelen en vonden de schildpadden fascinerend om te zien. We besloten daarom om na het ontbijt rond 10:00 uur te vertrekken richting Playa Piskado. Na een rit van ongeveer 1 uur kwamen we er mooi rond 11:00 uur aan.

Schildpadden kijken op Playa Piskado

We waren dus al eerder op dit strand geweest maar ditmaal was het er een stuk drukker. We konden onze auto dan ook niet al te dichtbij parkeren. Gelukkig waren er nog genoeg vrije bedjes en kon de beste man van Playa Piskado ons een mooi plekje aanbieden voor 20 NAf (+/- €10). Voor dit geld kregen we een parasol en 2 bedjes. Net gesetteld pakten we onze snorkelspullen en doken we het water in. Het water was hier wederom prachtig helder en het wemelde van de vissen. Het is een populaire duik- en snorkelspot en dat was te zien. Het was enorm druk in het water, en zeker met een groep (onervaren) snorkelaars rondom de pier.

Toch zagen we al snel de eerste schildpadden. Het blijft een enorm bijzonder gevoel om deze dieren in het wild te zien zwemmen. We zagen er in verschillende omvang, maar de hele grote schildpad kwam heel dichtbij. Dit leverde enkele mooie foto’s op. Terug aan de kant kochten we een paar broodjes vis voor de lunch om daarna op onze bedjes deze op te eten. We namen nog een duik in het water om nogmaals de schildpadden te zien en vonden het toen wel welletjes.

We hadden ook weinig keus want het was inmiddels gaan regenen. Dit begon nog vrij zachtjes, maar het ging al snel behoorlijk hard tekeer. We konden schuilen onder onze parasol en hebben op die manier ongeveer een half uur ons droog kunnen houden. Toen het een klein beetje leek op te klaren snelden we naar de auto. Op de terug naar het Morena Resort stopen we nog voor een lekkere aardbeien smoothie en een papaja shake. Dat gaf ons de gelegenheid om nog wat extra op de drogen in de zon en ook onze handdoeken nog even wat te laten drogen. Die avond hebben we onze vakantie afgesloten bij Landhuis Brakkeput Mei Mei. Op een prachtige locatie hebben we en geweldige vakantie afgesloten met een heerlijke maaltijd.

Donderdag 9 december 2021 (Dag 11)

Gisteren was dan echt onze laatste dag op Curaçao. Na het ontbijt konden we tot 11:00 uur op onze kamer blijven dus hadden we nog even tijd om onze koffers in te pakken. We hebben nog even wat tijd aan het zwembad genomen, maar al snel begon het flink te regenen. Voor ons was dit een teken dat we echt naar huis moesten gaan! Na een lunch in het hotel zijn we naar het vliegveld van Curaçao gereden. Nadat we de huurauto weer hadden afgegeven konden we naar binnen. Alles verliep soepel en na een stevige maaltijd voor mijzelf konden we op tijd instappen en vertrok het vliegtuig om 18:00 uur lokale tijd.

De terugvlucht verliep goed en rond 8:15 uur Nederlandse tijd kwamen we aan op Schiphol. Goed aangekleed konden we de auto weer opzoeken. We hadden allemaal niet al te veel geslapen in het vliegtuig dus vandaag was het bij thuiskomst vooral alles opruimen en wakker proberen te blijven. We kijken in ieder geval terug op een zeer geslaagde reis naar Curacao!

Heb je een beetje meegenoten van onze reis door het lezen van deze reisverslagen?

Laat dan eens een reactie achter onderaan dit bericht!

4 gedachten over “Curaçao, onze laatste dagen op het eiland (Dag 10/11)

• Monique paardekam

We hebben genoten van jullie reisverslagen. Hopelijk hebben jullie Curaçao net zo mooi gevonden als wij dat vinden. Nu lekker terug in de Nederlandse regen. (Kou lijden) . Groetjes van ons allemaal

• Brenda van der Graaff

Hey wat leuk, wij hebben met jullie de local food walk gedaan. Wat een super leuk reisverslag, echt genoten:

• Hoi Brenda, wat leuk dat je ons gevonden hebt. We hebben toen echt een geweldige dag gehad. Bedankt voor je leuke reactie!