2023Nieuw ZeelandOceaniëReisverslagenWereldreis (08/03/2023 - 24/02/2024)

Een paar dagen in Auckland (Dag 31 t/m 34)

In de vorige blog vertelden we nog dat we een dag zeeleeuwen waren gaan spotten in Kaikoura. Nadat we hier ons bezoek aan het Zuidereiland hadden afgesloten zijn we naar Auckland gevlogen. In dit reisverslag vertellen we je alles over de 4 dagen die we in deze stad op het Noordereiland hebben doorgebracht

Een vlucht eerder naar Auckland

Op vrijdag 7 april 2023 stond er een lange dag op het programma. Nadat we het Alpine-Pacific Holiday Park in Kaikoura verlieten was het nog ongeveer 2 1/2 uur rijden tot Christchurch. Hier moesten we natuurlijk onze campervan na 23 dagen weer inleveren bij Wendekreisen. We kwamen netjes om 12:00 uur met een volle tank aan. Na een kleine controle was alles dik in orde en konden we de Uber naar het vliegveld nemen.

We waren al om 12:30 uur op het vliegveld, maar onze vlucht zou pas om 19:10 uur vertrekken. Gelukkig konden we verrassend genoeg onze vlucht ruilen en zodoende zaten we om 14:00 uur al in het vliegtuig naar Auckland. Dat scheelde ons toch maar weer eens mooi 5 uur wachten. Na een probleemloze vlucht van Air New Zealand kwamen we na 1 1/2 uur in Auckland aan. We namen de bus naar het centrum en voor we het wisten stonden we in het Lylo Auckland. We hadden een privékamer geboekt in dit ho(s)tel met een kingsize bed. De kamer viel ons niets tegen. Later lees je nog meer over deze prachtige accommodatie!

We gingen hierna op zoek naar een plek om te eten. Gelukkig vonden we weer heel snel een leuke foodmarket, deze keer was het Elliott Stables. Hier hebben we een paar heerlijke taco’s gegeten. We wandelden nog wat door de stad die op deze goede vrijdag wat uitgestorven leek. Terug op de kamer waren we uitgeput. Het was een lange dag geweest, maar we waren op het Noordereiland!

Sightseeing in Auckland

De dagen in Auckland hebben we vooral gevuld met wat sightseeing, en rustig aan doen. We moesten ook nog wat zaken regelen voor het vervolg van onze reis dus dat konden we hier mooi doen. Zo ben ik (Erik) op zaterdag 8 april 2023 eerst maar eens naar de kapper geweest. Het was behoorlijk nodig en bij de uitstekende barber van Howlin’ Wolf werd ik vakkundig opgeschoren. Rond de middag zijn we samen richting de Auckland Fish Market gelopen waar we in het zonnetje hebben genoten van live muziek en een fishburger.

De wandeling ging verder via het leuke Silo Park voor we na een wandeling langs de North Warf een tijdje hebben zitten kijken bij Karanga Plaza. Nadat we de brug overliepen waren we voor we het wisten weer in het centrum van de stad. Dat betekende weer een flinke wandeling richting het Lylo Auckland. Daar hebben we de dag natuurlijk wel weer afgesloten met een afhaalmaaltijd, wat drankjes en een potje shuffleboard.

De stad vanaf Mount Eden

Op paaszondag 9 april werd er regenachtig weer voorspeld. Daarnaast is er veel gesloten op deze dag dus hadden we ons programma daar op aangepast. Na een ontbijt dat we een dag eerder gekocht hadden namen we de bus naar Mount Eden. Vanaf hier zou je een prachtig uitzicht over de stad moeten hebben. Eenmaal aangekomen bleken meer mensen dit idee te hebben, het was er namelijk behoorlijk druk. Dit was ook zeker terecht, want het uitzicht was erg mooi. Mount Eden is de hoogste vulkaan van de stad en dat zie je vooral aan de flinke krater die je er kan zien.

Na wat foto’s namen we de bus naar de wijk Ponsonby. Een gezellige winkelstraat vol leuke eettentjes zorgde ervoor dat we bij Ponsonby Central terecht kwamen. Deze leuke foodhall zorgde ervoor dat we lekkere broodjes konden eten bij Bird On A Wire. Dat was ook nodig, want we hadden flink honger en het was inmiddels behoorlijk gaan regenen. Toen het opklaarde liepen we terug richting het Lylo Auckland, dat verrassend dicht blij bleek te zijn. We kwamen niet helemaal droog aan, maar de schade viel mee. Terug in het hostel hebben we de rest van de middag doorgebracht met het vervolg van onze reis in Nieuw-Zeeland en gewoon lekker een beetje rondhangen. Precies wat dus onze bedoeling was voor deze dag!

Het Auckland Museum

Op maandag 10 april 2023 stond er een leerzame activiteit op het programma. Na het ontbijt namen we namelijk de bus naar het Auckland War Memorial Museum. Naast informatie over de oorlogen waarin Nieuw-Zeeland heeft gevochten is er heel veel nationale historie terug te zien. Zo was er een uitgebreide tentoonstelling over de historie van Auckland en het huidige leven in deze stad. Met een handige audiotour waren we hier al snel een uur onderweg.

Wat verder in het museum waren een aantal tentoonstellingen over de Maori’s, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland. Naast een aantal prachtige gebouwen en een enorme boot was hier enorm veel te zien en te leren over deze cultuur. We hebben hier dan ook uren doorgebracht en zijn er tot ongeveer 14:30 uur gebleven. We waren overigens niet alleen, want op tweede paasdag bleek voor veel mensen dit museum een goede keuze. Reguliere museumbezoekers zijn we niet echt, maar dit was zeker een aanrader.

Hierna zijn we via Parnell Street naar de bushalte gewandeld om terug naar het centrum te gaan. Met een aantal souvenirtjes op zak zochten we de foodhal van Harbour Eats pasta en curry uit en konden we gaan eten. We hadden behoorlijk wat honger na een lichte lunch in het museum. Alles was dan ook snel op. Terug in het Lylo Auckland hebben we nog lekker iets gedronken. Dinsdag verlaten we Auckland weer en zouden we onze huurauto op moeten kunnen halen. Daar vertellen we je volgende keer graag weer meer over!

Een gedachte over “Een paar dagen in Auckland (Dag 31 t/m 34)

• Ha Judith en Erik na de drukte van de verhuizing weer op de hoogte van jullie reis wat fijn dat jullie zo genieten fijne reis verder.