2023Nieuw ZeelandOceaniëReisverslagenWereldreis (08/03/2023 - 24/02/2024)

Een paar dagen in Queenstown en Wanaka (Dag 17 t/m 19)

In ons vorig reisverslag vertelden we al dat we na Te Auna zijn doorgereden naar Queenstown. Daar verbleven we 3 nachten Driftaway Queenstown Holiday Park, een schitterende camping met een geweldig uitzicht op het meer. In dit reisverslag vertellen we welke leuke dingen we in Queenstown hebben gedaan, maar ook in Wanaka. Dat is namelijk de plek waar we heen zijn gereden na Queenstown.

Queenstown

De dag na aankomst zijn we de ochtend eens lekker rustig gestart. Nadat de vers gewassen kleding aan de lijn hing namen we de bus naar Queenstown. Het duurde even maar uiteindelijk kwamen we daar aan. We maakten eerst een wandeling door het centrum en na een lekkere warme pie bij Ferg op een plaatsje in de zon besloten we welke activiteit we een dag later zouden gaan doen. Die middag hebben we gevuld met een flinke wandeling.

We hebben namelijk (bijna heel) de Queenstown Hill Walking Track gelopen. Het ging enorm bergop en door de opgelopen temperatuur viel het niet mee. Na ongeveer 1 uur klimmen kwamen we aan bij de Basket of Dreams, een kunstwerk op een mooi uitzichtpunt. Dat was voor ons genoeg. Gelukkig ging de terugweg een stuk sneller en zodra we in Queenstown waren zochten we en terrasje uit waar we buiten lekker een welverdiend biertje en glas cider namen. Terug op de camping hebben we in de gezamenlijke keuken genoten van een heerlijke curry.

Rodelen op grote hoogte in Queenstown

Zaterdag 25 maart begon met een goede nachtrust en een ontbijt met daarbij zicht op de wedstrijd Frankrijk – Nederland. Halverwege de wedstrijd heb ik de laptop maar dicht geklapt en hebben we de bus genomen naar Queenstown. Deze was er ditmaal snel en voor we het wisten stonden we al in het centrum. We wilden de zaterdagmarkt gaan bekijken, maar mede door de regen viel deze wat tegen. Ook zonder de regen stelde het overigens niet al te veel voor.

Gedurende de ochtend trok de regen wat weg. We hadden honger gekregen en na het succes van de dag ervoor besloten we om nogmaals een heerlijke pie te halen bij Ferg Bakery. Net als de dag ervoor stond er een flinke rij buiten. Gelukkig trok die snel weg en voor we het wisten zaten we weer ergens op een bankje van een lekker warm hartig taartje te smikkelen.

Hierna was het tijd om naar de kabelbaan van Skyline Queenstown te gaan. De drukstbezochte betaalde attractie van Nieuw-Zeeland bracht ons in een mooie gondel naar de top van Bob’s Peak. Alleen de steile tocht naar boven was al de moeite waard. Maar dat was nog niet alles. Boven lagen er namelijk een aantal karretjes op ons te wachten. Op de top is namelijk een rodelbaan. Met kleine karretjes kan je over een verhard parcours racen. Dat is overigens net zo leuk als dat het klinkt. Na 3 keer met flinke snelheid door de bochten te hebben gevlogen zaten onze ritten erop. Voor de echte thrillseekers is dit misschien te soft, maar wij hebben ons hier uitstekend vermaakt.

Terug in het centrum deden we nog wat boodschappen en namen we de watertaxi terug naar het Driftaway Queenstown Holiday Park. In de keuken van de camping maakten we een soepje warm met wat geroosterd brood. Hier hebben we wederom genoten van het prachtige uitzicht. Ook vanuit de camper was het genieten van het zicht op het meer. Een mooie avond om ons verblijf in Queenstown af te sluiten voor we verder reizen naar Wanaka.

Een actief dagje in Wanaka

Op zondag 26 maart vertrokken we weer vanuit Queenstown. De volgende stop na Queenstown zou Wanaka worden. Dit is maar ongeveer een uurtje rijden dus we zorgden dat we voldoende tussenstops hadden. We gingen behoorlijk bergop, dus er waren voldoende mooie uitzichtpunten. Ook stopten we nog even bij Cardrona, waar we een kort kijkje hebben genomen bij een mooi oud hotel. Eenmaal in Wanaka kochten we iets lekkers en gingen we naar het toeristenbureau. We wilden eerst gaan suppen of kayakken, maar dat ging het toch niet worden. De wind zorgde voor heel wat stroming op het meer waardoor het ons geen goed idee leek. De medewerkster was het helemaal met ons eens en had een goed alternatief.

Zo zaten we om 13:30 uur op onze gehuurde mountainbikes. Na het kopen van een paar lekkere belegde boterhammen konden we op pad. De medewerkster van het toeristenbureau had een mooie route aangegeven en er was niets aan gelogen. De route was vrij vlak maar ging wel grotendeels over onverharde paden. Onderweg hadden we mooi zicht op het meer en de aangrenzende rivier. Met de enorme bergen op de achtergrond was het uitzicht onderweg erg de moeite waard. We fietsen net zo lang door tot we uitkwamen bij Hook. Bij dit zalmrestaurant, waar je zelf je eigen zalm kan vangen, hebben we heerlijk wat gedronken. Na een klein stukje terugfietsen kwamen we weer aan in Wanaka om onze mountainbikes in te leveren.

Bij aankomst parkeerden we onze campervan op het Wanaka Lakeview Holiday Park. We installeerden ons en liepen direct terug naar Wanaka voor het avondeten. Bij Big Fig konden we zelf ons bordje naar keuze laten vullen, en voor een prima prijsje gingen we weer goed gevuld naar de camping. Het fietsen in de lekkere zon had ons goed vermoeid vandaag, maar we hebben enorm genoten. Morgen weer een nieuwe dag, want dan rijden we door naar Haast!

2 gedachten over “Een paar dagen in Queenstown en Wanaka (Dag 17 t/m 19)

• Joleen Doomen

Wat een prachtige foto’s , voor mij ook weer genieten van de mooie natuur en alles wat jullie doen en meemaken . Prachtig , genieten maar .