2023Nieuw ZeelandOceaniëReisverslagenWereldreis (08/03/2023 - 24/02/2024)

Lekker ontspannen in Hanmer Springs (Dag 28 & 29)

In het laatste reisverslag was al te lezen hoe we een geweldige tijd hebben gehad in Mārahau in het Abel Tasman National Park. Het was niet alleen een geweldige tijd, maar ook hele intensieve dagen. Daarom besloten we om hierna eens door te rijden naar Hanmer Springs. Hier kan je namelijk uitstekend ontspannen. Hoe dat gegaan is lees je in dit reisverslag!

Onderweg naar Hanmer Springs

We waren op dinsdag 4 april al vroeg wakker in het The Barn Cabins & Camp. Afgelopen weekend is de klok hier naar wintertijd gezet, en dat merken we als we ’s ochtends wakker worden. Na het ontbijt en een lekkere douche konden we nog even wat was laten drogen voor we op pad gingen. Er stond een lange rit op de planning richting Hanmer Springs. Een rit van ongeveer 318 kilometer zorgde voor meer dan 4 uur rijplezier.

De rit was lang maar de uitzichten maakten we weer veel goed. We stopten in de ochtend nog voor een drankje en wat lekkers en tussen de middag maakten we gewoon net als een paar dagen terug een tussenstop in Murchison. Met een lekkere pie en wat drinken konden wat verder. Helaas waren er weinig mogelijkheden om een mooie tussenstop te maken onderweg. Aan het einde van de middag kwamen we aan. Nadat we boodschappen gedaan hadden konden we onze campervan weer wegzetten op een mooie plek op het Hanmer Springs TOP 10 Holiday Park. We konden niet wachten tot de andere dag, dan zouden we namelijk een dag doorbrengen in de heerlijke baden van Hanmer Springs!

Ontspannen in de Hanmer Springs

Op woensdag 5 april 2023 was het tijd om te gaan doen waar we voor waren gekomen. Na het ontbijt en het ophangen van de zojuist gewassen kleren konden we op pad. Op 10 minuten lopen van het Hanmer Springs TOP 10 Holiday Park naar de Hanmer Springs. We hadden via de superhandige website Bookme met korting kaarten gekocht voor dit zwembaden park. Vanwege de warmwaterbron op deze plek kan je hier namelijk genieten van allerlei heerlijke warme baden. Voor nog meer lol hebben ze vervolgens ook nog een aantal leuke glijbanen toegevoegd. Plezier gegarandeerd dus!

Het werd die dag ongeveer 19 graden met een heerlijk zonnetje. Aangezien het koudste bad ongeveer 28 graden was vonden wij dit een prima weertje voor deze dag. Bij aankomst kleedden we ons daarom snel om en gingen we in het eerste bad liggen. Deze had een temperatuur van ongeveer 36-38 graden. Een goed begin dus. Hierna zijn we nog lekker gaan badderen in temperaturen van 38-40 graden, en in een bad van 40-42 graden. Die laatste vonden we iets té veel van het goede en was dus van korte duur.

Tussendoor hebben we natuurlijk ook nog gebruik gemaakt van een van de glijbanen en hebben we een lekkere lunch genomen. Uiteindelijk zijn we tot ongeveer 15:00 uur gebleven. Met een gerimpelde huid en een volledig ontspannen lijf zijn we terug naar de camping gelopen. Wij vonden het heerlijk om na de vele actieve dagen van de afgelopen tijd ook een dagje heerlijk te ontspannen. De toegangsprijs vonden we meevallen, het was niet al te druk en het park was uitstekend verzorgd.

Bij terugkomst in de camping waren alle schone kleren lekker droog en stond er soep op het menu. Donderdag rijden we verder naar de laatste bestemming op het Zuidereiland. Dan gaan we naar Kaikoura voor we op vrijdag de campervan al weer in moeten leveren en we doorreizen naar het Noordereiland. Vrijdagavond vliegen we namelijk naar Auckland, maar daar hoor je de volgende keer meer over!