2015AziëMaleisiëMaleisië (10/08/2015-27/08/2015)Reisverslagen

Maleisië, een rondje door Kuala Lumpur (Dag 3)

Gisteren vertelden we jullie al over onze reis naar Maleisië en aankomst in Kuala Lumpur. Vandaag hadden we een volle dag in deze enorme stad die we goed hebben besteed. In deze blog lees je dan ook wat we gedaan hebben in Kuala Lumpur tijdens de derde dag van onze reis door Maleisië!

Woensdag 12 augustus 2015 (Dag 3)

Vanochtend zijn we weer aangeschoven voor een goed ontbijt in het Swiss-Garden Hotel Bukit Bintang Kuala Lumpur. Gisteren viel ons daar het groot aantal boerka’s al op, zeker in vergelijking met de rest van de stad. In eerste instantie is het een beetje een apart zicht, maar voor je het weet kijk je er niet meer naar om. We zijn vroeg naar een halte vertrokken om daar direct in een hop-on-hop-off bus te kunnen stappen. Deze bus gaat langs alle bezienswaardigheden in Kuala Lumpur met 23 stops om op of uit te stappen.

Jalan Duta

Zo kwamen we langs het Jalan Duta, het nationale paleis van Maleisië aan de buitenste rand van Kuala Lumpur:

Nationale Moskee van Maleisië

De nationale moskee van Maleisië:

Het Onafhankelijkheidsplein

En het Onafhankelijkheidsplein waaraan zich de bekendste gebouwen van Kuala Lumpur bevinden:

…en natuurlijk ook nog samen op de foto !

Hindoe Tempel

Na de dagelijkse duik in het water hebben we nogmaals de bus gepakt voor het avondeten. Eerst hebben we een kort bezoek gebracht een een Hindoe tempel waar op dat moment een bijeenkomst was:

De Hindoe tempel was erg toegankelijk en ook tijdens een dienst door toeristen te bezoeken. De hindoes zelf ook geen speciale kleding aan en leken soms zelf op de terugweg van het boodschappen doen nog even binnen te lopen.

China Town

Hierna zijn we wederom in China Town wat gaan eten, mede omdat Judith zin had in saté. En (hier komtie!) er was sat é!

Morgen is het plan om vroeg uit de veren te gaan want dan is onze laatste dag in KL. We willen morgen de trein naar de Batu Caves pakken, een enorme grottentempel op ongeveer 20 minuten van KL. Dat dus morgen in onze blog !

0 gedachten over “Maleisië, een rondje door Kuala Lumpur (Dag 3)

• René en Carole

Hoi Erik en Judith, dat ziet er goed uit allemaal! Voor ons een feest van herkenning, zeker ook de saté (die krijg je in Nederland nooit zo gemaakt). Veel plezier nog verder, dat gaat ongetwijfeld lukken. Groeten, René en Carole.

• Het lijkt me weer een meer dan mooie reis met natuurlijk het hoedje van Judith. Ik hoop dat haar sat é gesmaakt heeft. Nog veel reisplezier. Grtjs

• Wauw, wat ziet het er allemaal geweldig uit daar. Zo leuk om te volgen en de foto’s te bekijken. Geniet ervan !!!!!