2015AziëMaleisiëMaleisië (10/08/2015-27/08/2015)Reisverslagen

Maleisië, de eerste dagen in Kuala Lumpur (Dag 1 & 2)

Hier dan eindelijk weer een echt reisverslag, en ditmaal vanuit Maleisië want we zijn namelijk in Kuala Lumpur aangekomen. Door het tijdsverschil van +6 uur is dit direct een blog over de maandag en dinsdag, aangezien dinsdag 11 Augustus hier ook al weer op z’n eind is gelopen. Zoals jullie in een eerder artikel al hebben kunnen lezen maken we namelijk een reis door Maleisië en in deze blog lees je alles over onze eerste twee dagen in de hoofdstad Kuala Lumpur!

Maandag 10 augustus 2015 (Dag 1)

Onze reis begon met een lange vlucht vanuit Amsterdam naar Kuala Lumpur. We waren om 11:30 nog net op tijd het vliegtuig ingestapt om vervolgens een half uur later te vertrekken en om ongeveer 6:45 lokale tijd in Kuala Lumpur aan te komen. Dag 1 was daarmee dus direct afgesloten.

Dinsdag 11 augstus 2015 (Dag 2)

Nadat we door onze chauffeur in ongeveer 1 uur tijd naar het Swiss Garden Hotel in Kuala Lumpur werden gebracht konden we helaas pas na de middag onze kamer in. We besloten daarom om de stad in te trekken en middels de monorail naar het Malaysian Tourism Center te gaan. Een enkeltje met de monorail kostte maar €0,80 dus ook nog eens een voordelige manier van reizen. Daar aangekomen hebben we enkele folders en uitleg gekregen over de stad waar we de komende dagen zeker nog iets mee gaan doen.

Petronas Towers

Na een wandeling door de snikhete stad (door de enorme hoge vochtigheidsgraad zweten we ons een ongeluk) hebben we nog een kijkje genomen bij de Petronas Towers, waar we door de drukte helaas niet in konden gaan en het dus is gebleven bij enkele foto’s.

Hierna zijn we het hotel weer op gaan zoeken waar we nu wel onze kamer in konden en daarna direct het zwembad hebben opgezocht.

Petaling Street

Na wat ontspanning hebben we ons gereed gemaakt voor een bezoek aan Petaling Street. Dit is het China Town van Kuala Lumpur met een enorm aanbod namaakproducten. Door een enorme onweersbui zijn we hier wat later heen gegaan maar het was de moeite waard. Als afsluiter zijn we nog Thais gaan eten…en een ijsje van de McDonalds.

Na lang uitstellen kunnen we dan nu toch echt eindelijk gaan slapen, wat ons waarschijnlijk erg goed zal doen. Morgen weer een dag, waarbij we de Hop-on-hop-off bus willen gaan gebruiken om de stad te verkennen. Als alles meezit is er dus morgen rond deze tijd weer een nieuwe blog !